سخنگوی وزارت بهداشت با گلایه از افرادی که عملکرد این وزارتخانه را مغرضانه نقد می کنند، گفت: دوستان بخاطر ۹ میلیون بیمه شده جدید در کشور، به وزارت بهداشت حمله می کنند.

حمله به وزارت بهداشت بخاطر بیمه شدگان جدید

سلامت نیوز:سخنگوی وزارت بهداشت با گلایه از افرادی که عملکرد این وزارتخانه را مغرضانه نقد می کنند، گفت: دوستان بخاطر ۹ میلیون بیمه شده جدید در کشور، به وزارت بهداشت حمله می کنند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  مهر، دکتر ایرج حریرچی روز دوشنبه در نشست خبری هفتگی با رسانه ها، به سئوالات خبرنگاران پاسخ داد.

وی در ابتدا در ارتباط با اینکه گفته می شود وزارت بهداشت هنوز از محل اعتبارات هدفمندی یارانه ها سهم خود را نگرفته است، اظهارداشت: تاکنون اعتبارات حوزه سلامت از این محل را دریافت نکرده ایم اما از سایر محل ها برای حوزه سلامت هزینه کرده ایم.

حریرچی با تاکید بر اینکه هیچ کدام از بسته های خدمتی طرح تحول سلامت بر زمین نمانده است، گفت: سر سوزنی از خدماتی که در قالب بسته های خدمتی به مردم ارائه می دهیم، کم نشده است.

وی با اشاره به گفته های وزیر در جلسه شورای معاونان وزارت بهداشت، اظهارداشت: وقتی دلمان می گیرد، به شهرستان ها می رویم.

سخنگوی وزارت بهداشت  مبنی بر اینکه آیا بودجه وزارت بهداشت برای سال ۹۶ به دولت ارائه شده است، گفت: پیشنهادات خودمان در مورد بودجه وزارتخانه و سایر سازمان های مرتبط با حوزه سلامت را به صورت مکتوب ارائه داده ایم.

حریرچی با اشاره به اقدام وزارت بهداشت برای بیمه افراد فاقد پوشش بیمه ای در کشور، افزود: کسی نیست که سئوال کند چگونه می توان ۹ میلیون نفر را بیمه کرد بدون اینکه بودجه ای بخواهد.

وی با اشاره به افرادی که مغرضانه به وزارت بهداشت انتقاد می کنند، گفت: دوستان منتقد پاسخ بدهند که آیا قانون بیمه همگانی در کشور داریم.

حریرچی با انتقاد از انتظارات نامعقول از وزارت بهداشت، افزود: متاسفانه بخاطر بیمه شدگان جدید، به وزارت بهداشت حمله می کنند. در حالی که ۹۷۰۰ میلیارد تومان از دو سازمان بیمه گر طب داریم.

سخنگوی وزارت بهداشت در پاسخ به سئوال دیگر مبنی بر اینکه آیا مدیران ارشد وزارت بهداشت در هیئت مدیره های بیمارستان های خصوصی حضور دارند، گفت: هیچ کدام از مدیران این وزارتخانه در هیئت مدیره های بیمارستان های خصوصی نیستند. البته شاید در گذشته سهامی داشته اند، اما در حال حاضر تا آنجا که اطلاع دارم، مدیران ارشد وزارت بهداشت در هیئت مدیره های بیمارستان های خصوصی نیستند.

حریرچی در ارتباط با ماجرای سود سپرده گذاری دانشگاه های علوم پزشکی کشور، اظهارداشت: هیچ ریالی در دانشگاه های علوم پزشکی در بانک ها سپرده گذاری نشده است. بلکه، بانک ها برای رقابت، به باقی مانده پول دانشگاه ها سود می دهند.


 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha