دبیر شورای آموزش دندانپزشکی وزارت بهداشت، از بازنگری برنامه درسی دکتری عمومی دندانپزشکی خبر داد و گفت: در حال حاضر کار بازنگری این برنامه با همکاری کلان منطقه آمایشی 9 آغاز شده و تلاش می کنیم تا پایان سال جاری به پایان برسد.

سلامت نیوز: دبیر شورای آموزش دندانپزشکی وزارت بهداشت، از بازنگری برنامه درسی دکتری عمومی دندانپزشکی خبر داد و گفت: در حال حاضر کار بازنگری این برنامه با همکاری کلان منطقه آمایشی 9 آغاز شده و تلاش می کنیم تا پایان سال جاری به پایان برسد.

به گزارش سلامت نیوز، دکتر سعید عسگری در گفت‌وگو با ایسنا با اعلام این مطلب اظهار کرد: یکی از برنامه‌های مهم که در دبیرخانه آموزش دندانپزشکی وزارت بهداشت در حال پیگیری آن هستیم این است که بتوانیم برای سال تحصیلی جدید برنامه آموزش دوره دکتری عمومی دندانپزشکی را بازنگری کنیم. یعنی برنامه‌ای که بر مبنای آن یک دانشجوی جدیدالورود تربیت و تبدیل به دندانپزشک عمومی می‌شود.

وی در ادامه تصریح کرد: به نظر می‌رسد با توجه به درخواست‌هایی که طی دو سال گذشته از دانشکده‌های دندانپزشکی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور ارسال شده ، در برنامه دوره دکتری عمومی دندانپزشکی یک سری نقایص و ایراداتی وجود دارد که با توجه به برنامه‌ریزی‌های دقیق وزارت بهداشت این مشکلات قابلیت رفع شدن را دارند.

دبیر شورای آموزش دندانپزشکی وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: برنامه بازنگری دوره دکتری عمومی دندانپزشکی از اواخر سال گذشته به عنوان یکی از بسته‌های حوزه تحول آموزش علوم پزشکی و در راستای واسپاری ماموریت‌های ویژه به دانشگاه‌ها بود که بحث بازنگری این برنامه نیز با همکاری کلان‌منطقه‌ آمایشی 9 به مرکزیت دانشگاه علوم پزشکی مشهد در حال انجام است.

دکتر عسگری ادامه داد: در حال حاضر کار بازنگری برنامه دکتری عمومی دندانپزشکی به خوبی پیش می‌رود. در واقع این برنامه اقدامی منسجم، هدفمند و رسالت‌مدار در راستای ارتقای کوریکولوم دوره دندانپزشکی عمومی به شمار می‌رود. امیدواریم این برنامه تا پایان سال جاری بازنگری شده و برای تصویب در مراجع ذی‌ربط پیگیری شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha