دوشنبه ۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۲
کد خبر: 196263

افرادی که برای پرورش اندام و آمادگی جسمانی ورزش می‌کنند باید دقت داشته باشند که خوابیدن به اندازه ورزش کردن بر بدن آنها تاثیرگذار است و حتی می‌توان گفت که استراحت و خوابیدن مهم‌تر است.

خواب عاملی مهم در پرورش اندام

سلامت نیوز:افرادی که برای پرورش اندام و آمادگی جسمانی ورزش می‌کنند باید دقت داشته باشند که خوابیدن به اندازه ورزش کردن بر بدن آنها تاثیرگذار است و حتی می‌توان گفت که استراحت و خوابیدن مهم‌تر است.

به‌ گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، خوابیدن به اندازه ورزش کردن در تناسب اندام موثر است. یک متخصص ورزش در این باره می‌گوید : فکر می‌کنم افرادی که ورزش می‌کنند اهمیت خوابیدن را نمی دانند. در صورتی که در طول روز تنها پنج تا شش ساعت خوابیده‌اید و یک ساعت وقت اضافه دارید، خواب را به جای ورزشی انتخاب کنید. کمبود خواب بر انرژی بدن تاثیرگذار است. کمبود خواب بر هورمون‌های بدن و کارایی شناختی تاثیر می‌گذارد و تغذیه را نیز به هم می‌زند. ورزش شدیدتر و تغذیه بهتر نمی‌توانند هیچ کدام جایگزین کمبود خواب شوند.

به گزارش سایت MNT،یک فرد عادی به صورت متوسط به هفت تا هشت ساعت خواب در روز احتیاج دارد. بررسی‌های مختلف نشان داده است که کمبود خواب خطر بیماری قلبی، دیابت و کاهش کارایی شناختی را نیز به همراه دارد.

داشتن 30 ‌دقیقه خواب در طول روز نیز می‌تواند مفید باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha