دوشنبه ۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۴

سخنگوی وزارت بهداشت ضمن اشاره به آمار موالید و مرگ و میر در کشور، گفت: غالب مرگ‌ها در ایران در بیمارستان رخ می‌دهند و مرگ در بیمارستان یک فرهنگ شده است.

مرگ روزانه بیش از ۱۰۰۰ ایرانی

سلامت نیوز:سخنگوی وزارت بهداشت ضمن اشاره به آمار موالید و مرگ و میر در کشور، گفت: غالب مرگ‌ها در ایران در بیمارستان رخ می‌دهند و مرگ در بیمارستان یک فرهنگ شده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، دکتر ایرج حریرچی در نشستی خبری درباره تولدها و مرگ‌ها در کشور با بیان اینکه در سال ۹۴، یک میلیون و ۵۰۰ هزار تولد در کشور داشتیم، گفت:بالغ بر ۳۸۵ هزار مرگ نیز در این سال رخ داده است که تعداد مرگ‌های زیر ۷۰ سال ۲۱۲ هزار بوده که ۵۵ درصد از مرگ‌ها را شامل می‌شود. همچنین مرگ زیر ۵۰ سال نیز ۹۸ هزار نفر بود که ۲۵ درصد مرگ‌ها را شامل می‌شود و در مجموع باید این مرگ‌ها کاهش یابد.

وی با بیان اینکه هیچ نظام بهداشتی نمی‌تواند از مرگ جلوگیری کند، ولی باید مرگ زودرس را جلوگیری کند، گفت: روزانه به طور میانگین بیش از ۱۰۰۰ نفر فوت می‌کنند که غالب مرگ در ایران در بیمارستان رخ می‌دهد و این مطالبه به وجود می‌آید که برای هر مرگ به صورت جزئی به آن پرداخته شود و مرگ در بیمارستان یک فرهنگ شده است.

وی افزود؛ در کشورهای دیگر مراکز پرستاری وجود دارد تا مرگ آسان صورت پذیرد، بنابراین برای هر مرگی کمیته مرگ تشکیل نمی‌شود؛ مثلا بیماری مبتلا به سرطان پیشرفته باشد و فوت کند، برای این مرگ کمیته مرگ تشکیل نمی‌شود.

حریرچی با بیان اینکه ٤٦درصد مرگ‌ها در ایران در سال ۹۴ به دلیل بیماری قلبی و عروقی بوده است، گفت: دومین علت مرگ مربوط به بیماری‌های سرطانی با ۱۳ درصد، عامل سوم تصادفات با ۹ درصد، بیماری‌های تنفسی با چهار درصد، دیابت سه درصد و ۱۸ درصد مرگ‌ها نیز به دلیل دیگر بیماری‌ها است.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha