پزشکان امریکایی می‌گویند نوزادان تا یکسالگی باید در تخت خودشان در اتاق والدین بخوابند.

نوزادان زیر یک سال باید در اتاق والدین بخوابند

سلامت نیوز: پزشکان امریکایی می‌گویند نوزادان تا یکسالگی باید در تخت خودشان در اتاق والدین بخوابند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پرس تی وی، پزشکان امریکایی دوشنبه (3 آبان) اعلام کردند نوزادان زیر یک سال برای کاهش خطر مرگ ناگهانی باید در تخت خود در اتاق خواب والدین بخوابند.

در بیانیۀ سیاست‌گذاری جدید آکادمی اطفال امریکا آمده است نوزادان باید به صورت طاقباز روی یک سطح تمیز عاری از اسباب‌بازی و پتو بخوابند. این دستورالعمل که از دهۀ 1990 وجود داشته، میزان مرگ‌ومیر ناگهانی نوزادان را حدود 50 درصد کاهش داده‌است.

البته هنوز هم سالانه حدود 3 هزار و 500 نوزاد در امریکا بر اثر اختلالاتی نظیر «سندروم مرگ ناگهانی نوزاد» و خفگی و اختناق تصادفی جان خود را از دست می‌دهند.

تغییر عمده‌ای که در دستورالعمل‌های آکادمی اطفال امریکا، که آخرین بار سال 2011 منتشر شد، ایجاد شده، فراخوان ویژه برای خوابیدن نوزادان در تخت جداگانه در اتاق والدین برای 6 ماه تا یک سال را دربرمی‌گیرد.

    راشل مون از نویسندگان این دستورالعمل می‌گوید: «والدین نباید نوزاد را در هنگام خواب روی مبل، نیمکت یا تشک بادی تنها یا کنار فرد دیگری رها کنند. ما می‌دانیم که این سطوح بسیار خطرناک هستند.»

کارشناسان می‌گویند درخواست از والدین برای خواباندن نوزادشان به پشت و نه روی شکم به کاهش میزان مرگ ناگهانی نوزادان از 120 مورد به ازای هر 100 هزار تولد زنده در سال 1992 به 56 مورد به ازای هر 100 هزار تولد زنده در سال 2001 کمک کرده‌است.

هر چند میزان مرگ‌ومیر نوزادان در اثر سندروم مرگ ناگهانی در سال‌های اخیر کاهش یافته‌است اما این موضوع هنوز هم قاتل شمارۀ یک نوزادان یک ماهه تا یک ساله به شمار می‌رود.

نوزادان در هنگام خواب ممکن است بین ملحفه‌ها گیر کنند، زیر اسباب‌بازی‌ها خفه شوند، به زور خود را به گوشۀ صندلی یا مبل بکشانند یا دمای بدنشان افزایش یابد و یا تنفس‌شان بدون هیچ دلیل مشخصی متوقف شود.

سیگار کشیدن در خانه و قرار دادن نوزادان در معرض مواد مخدر یا الکل نیز ازجملۀ سایر عوامل خطرسازی است که موجب مرگ ناگهانی نوزادان می‌شود.

یک پزشک متخصص نوزادان نیز به سیاست جدیدی که در زمینۀ محل خواب نوزادان مطرح شده‌، اشاره کرد.

    وی گفت: «بسیاری از پزشکان متخصص اطفال پیشنهاد می‌کنند که نوزادان را می‌توان از دو ماهگی در اتاق جداگانه‌ای خواباند و با استفاده از یک مانیتور آنها را کنترل کرد.»

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha