رئیس شورای عالی استان‌ها گفت: امروزه دود و گوگرد درختان خیابان ولیعصر را پوک و خشک کرده است.

دود و گوگرد،درختان خیابان ولیعصر را پوک و خشک کرده است

سلامت نیوز: رئیس شورای عالی استان‌ها گفت: امروزه دود و گوگرد درختان خیابان ولیعصر را پوک و خشک کرده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان؛ مهدی چمران رئیس شورای عالی استان‌ها در همایش مشترک مدیران کل سازمان حفاظت محیط زیست استان‌ها و رؤسای شورای استانی کشور و ابتکار معاون رئیس جمهور که دوشنبه در ساختمان قدیم مجلس شورای اسلامی برگزار شد، با بیان اینکه امروزه سازمان محیط زیست ارکان محیط زیستی کشور را بر عهده دارد، اظهار داشت: موفقیت محیط زیست، موفقیت مردم و طبیعت است.


وی افزود: بشر نتوانسته محیط زیست سالمی که به وی تحویل داده شده است را به درستی به نسل‌های آینده تحویل دهد، چرا که بشر امروزه محیط زیست را به تخریب کشانده است.


رئیس شورای عالی استان‌ها با تأکید بر اینکه در حال حاضر یکی از مشکلات شهر‌ها و روستا‌ها حفاظت از محیط زیست کشور است، گفت: انسان‌ها امروزه آب، هوا و خاک را آلوده کرده‌اند.


چمران ادامه داد: امروزه موشک‌هایی که به آسمان پرتاب می‌شوند در بالای جو به صورت سرگردان می‌گردند و این موضوع باعث شده که حتی جو را نیز آلوده کنیم.


وی با بیان اینکه امروزه در قعر دریاها هم تخریباتی انجام داده‌ایم، تصریح کرد: بدون تردید این تخریب تأثیر زیادی بر محیط زیست خواهد داشت.


رئیس شورای عالی استان‌ها با تأکید بر اینکه در شمال کشور نمی‌توان زباله‌ها را دفن کرد، گفت: باید برای مدیریت پسماندهای شمال کشور چاره‌ای اساسی اندیشیده شود چرا که پسماند بر روی شهرها، روستا‌ها، محیط زیست و انسان‌ها تأثیر زیادی دارد.


چمران با تأکید بر اینکه مدیریت شهری باید طرح‌ها و پروژه‌های خود را بر اساس پیوست زیست محیطی با شهر‌ها اجرایی کند، گفت: امروزه صنایع تولید ما از آغاز تا زمانی که به دست مردم می‌ر‌سد و به پسماند تبدیل می‌شود، به محیط زیست آسیب می‌رساند و به همین دلیل باید آن‌ را مدیریت کرد چرا که انسان با خاک و آب و هوا ارتباط مستقیم دارد.


وی با بیان اینکه شوراها به صورت گسترده با مسئله محیط زیست ارتباط مستقیم دارند، افزود: ارائه راه‌کار‌های خوب به مردم می‌تواند راه‌گشای حل برخی از مشکلات محیط زیست باشد چرا که شوراها و مردم مشکلات مستقیم دارند و برای رفاه حال آن‌ها تلاش می‌کنیم.


رئیس شورای عالی استان‌ها اضافه کرد: برای داشتن آب، خاک و هوای پاک باید محیط زیست را ارتقاء دهیم و پروژه‌هایی که محیط زیست را آلوده می‌کنند را کم کنیم.


چمران تصریح کرد: یکی از عواملی که در جهت مثبت و منفی می‌تواند تأثیر گذار باشد، پروژه‌های شهری است به همین دلیل باید مطالعه عمیقی بر روی پروژه‌ها صورت گیرد.


وی ادامه داد: با شورای شهر لایحه‌ای را به تصویب رساندیم که در آن همه پروژه‌های شهری باید دارای پیوست مطالعاتی در زمینه‌های مختلف از جمله محیط زیست باشد.


این مقام مسئول با بیان اینکه نحوه شهرسازی امروزه ناهنجاری‌هایی را برای شهر‌ها به وجود‌ آورده است، تصریح کرد: نباید اجازه دهیم که به دلیل شهرسازی غلط محیط‌های ناامن در شهر‌ها بوجود آید به همین منظور مدیریت شهری باید در تمامی پروژه‌ها نظارت داشته باشد.


چمران با تأکید بر اینکه بر اساس اصل 100 قانون اساسی نظارت بر کار همه مدیران شهرداری جزو وظایف شوراها محسوب می‌شود، افزود: شورای شهر توانست با همکاری سازمان محیط زیست بعد از گذشت 15 سال کار غیر قانونی معادن شن و ماسه منطقه 18 را تعطیل کند.


وی با اشاره به اینکه شوراها باید بر روی تولیدات کشاورزی شهر‌ها هم نظارت داشته باشند، گفت: امروزه خودروهایی در کشور تولید می‌کنیم که 30 سال پیش در دیگر کشور‌های دنیا تولید شده اگر چه ما امروزه موفقیت بهتری به دست آوردیم اما تأکید داریم که در همه موارد شورا باید در کار تولیدات خودرو هم نظارت داشته باشد.


رئیس شورای عالی استان‌ها با بیان اینکه شورا باید در فضای واقعی رسالت خود را اجرایی کند، تصریح کرد: شورا باید در شهر‌ها و روستا‌ها نظارت داشته باشد تا به رسالت خود برسد.


چمران به تفاهم‌نامه‌ای که در گذشته در سازمان محیط زیست کشور به امضاء رسیده بود اشاره کرد و گفت: این تفاهم‌نامه آن‌گونه که می‌بایست اجرایی نشده به همین دلیل باید هماهنگی‌هایی صمیمانه‌تر در رابطه با اجرای کامل این تفاهم‌نامه به‌وجود بیاید.


وی با بیان اینکه امروزه خاک ارزشمند این روستا‌ها به زباله تبدیل می‌شود، تأکید کرد: برای حمل پسماند در کشور با مشکل مواجه‌ هستیم،  در حالی که این کار آسیب فراوانی به محیط زیست و سلامت انسان وارد می‌کند.


رئیس شورای عالی استان‌ها گفت: بر اساس قانون اساسی نظارت بر مدیریت شهری باید به درستی انجام شود و نگذاریم که آلودگی هوا و همچنین دود و گوگرد به درختان خیابان ولیعصر آسیب برساند و آن‌ را پوک و خشک کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha