نائب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: موضوع دیده شدن اعتبار در قانون بودجه ۹۶ برای اجرای قانون تعرفه‌گذاری را در کمیسیون بهداشت و درمان مجلس پیگیری می‌کنم.

اختصاص اعتبار در قانون بودجه ۹۶ برای اجرای قانون تعرفه‌گذاری

سلامت نیوز: نائب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: موضوع دیده شدن اعتبار در قانون بودجه ۹۶ برای اجرای قانون تعرفه‌گذاری را در کمیسیون بهداشت و درمان مجلس پیگیری می‌کنم.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان نظام پرستاری دکترسید مرتضی خاتمی با بیان این‌که اگر اراده قاطعی برای اجرای قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری در دولت وجود دارد باید اعتبار آن در لایحه بودجه ۹۶ دیده شود، اظهار کرد: ما خود را از جامعه پرستاری جدا نمی‌دانیم و این موضوع را در مجلس شورای اسلامی پیگیری خواهیم کرد.

وی با بیان این‌که باید اعتبارقانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری توسط دولت در لایحه بودجه دیده شود، خاطرنشان کرد: براساس اصل ۷۵ نمایندگان مجلس نمی‌توانند چیزی را که مستلزم تحمیل هزینه به دولت است را تصویب کنند و شورای نگهبان آن را رد خواهد کرد مگر آن‌که جابه‌جایی اعتبار وجود داشته باشد.

نائب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که هم‌اکنون برای انجام هر خدمتی تعرفه‌ای در بیمارستان اخذ می‌شود، گفت:به‌عنوان مثال برای تزریقات و یا پانسمان هزینه‌ای دریافت می‌شود و اما همواره عنوان می‌شود اعتباری برای اجرای این قانون در نظر گرفته نشده است.

دکتر خاتمی یادآور شد: کاش به‌جای پرداخت مبتنی بر عملکرد، قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری اجرا می‌شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha