شنبه ۴ اردیبهشت ۱۳۸۹ - ۱۱:۴۶
کد خبر: 19628

کارنامه اینترنتی داوطلبان دوره سی و هفتم که موفق به کسب نمره حداقل 150 از 600 شده اند، منتشر شده است و داوطلبان می توانند با استفاده از جدول ظرفیت پذیرش و توجه به سهمیه های اعلام شده، 100 رشته - محل را انتخاب کنند.

بر اساس اعلام مرکز سنجش آموزش پزشکی وزارت بهداشت، تخصیص کارنامه و فرم انتخاب رشته - محل و نیز تکمیل آن به منزله مجوز جهت پذیرش شناخته نمی شود و در صورتی که در هر مرحله اعم از قبل یا بعد از پذیرش مشخص شود که متقاضی واجد شرایط استفاده از سهمیه یا سایر امتیازات مورد تقاضا نباشد طبق مقررات عمل خواهد شد.

فرم انتخاب رشته - محل های تحصیلی به همراه به هر یک از داوطلبان پذیرش، یک فرم انتخاب رشته - محل اینترنتی تعلق می گیرد که داوطلبان می توانند بر اساس ضوابط و همچنین با توجه به راهنمای آزمون حداکثر 100 رشته - محل مجاز را انتخاب کنند.

وزارت بهداشت در این اطلاعیه تصریح کرده است سهمیه مناطق محروم محدود به 9 رشته تخصصی است و افراد متقاضی محدودیت انتخاب رشته نداشته اما در زمان احتساب رشته مورد نظر در این محدوده این 9 رشته حدنصاب پذیرش در مناطق محروم درنظر گرفته می شود.

متقاضیان سهمیه زنان نیز تنها در رشته - محل هایی که دارای ظرفیت پذیرش مطابق جدول اعلام شده است، مشمول مقررات پذیرش با استفاده از این سهمیه شناخته می شوند. حداقل 25 درصد ظرفیت هر رشته - محل متعلق به خانم های متقاضی سهمیه زنان بود و تا سقف حداکثر 50 درصد ظرفیت رقابت به متقاضیان خانم اعم از سهمیه آزاد یا سهمیه زنان تعلق می گیرد.

سهمیه مازاد مناطق محروم، سهمیه نیروهای مسلح و سهمیه مازاد استعدادهای درخشان نیز از دیگر سهمیه های مورد پذیرش هستند.

داوطلبان از فردا شنبه 4 اردیبهشت می توانند فرم انتخاب رشته را از طریق سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی دریافت کنند و تا روز سه شنبه 7 اردیبهشت ماه جاری آن را تکمیل کرده و به صورت اینترنتی ارسال کنند.

به گفته معاون آموزشی وزارت بهداشت 10 هزار نفر مجاز به انتخاب رشته در این دوره هستند و در نهایت 2 هزار و 400 نفر در دوره دستیاری پذیرش می شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha