متخصص بیماری‌های غدد با اشاره به اینکه بسیاری از بیمارانی که تیروئیدشان بیش‌ از حد فعال شده است، درجاتی از کاهش وزن را تجربه می‌کنند، گفت: شناخت بیماری‌های مربوط به غده تیروئید در دوران بارداری کمک بزرگی به جنین و مادر می‌کند.

کاهش وزن ناگهانی را جدی بگیرید

سلامت نیوز:متخصص بیماری‌های غدد با اشاره به اینکه بسیاری از بیمارانی که تیروئیدشان بیش‌ از حد فعال شده است، درجاتی از کاهش وزن را تجربه می‌کنند، گفت: شناخت بیماری‌های مربوط به غده تیروئید در دوران بارداری کمک بزرگی به جنین و مادر می‌کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس،مهدیار زمان زاده در ارتباط با پرکاری تیروئید اظهارداشت:از آنجا که متابولیسم پایه در بیماران مبتلا به پرکاری تیروئید افزایش می‌یابد، در واقع بسیاری از بیمارانی که تیروئیدشان بیش‌ از حد فعال شده است، درجاتی از کاهش وزن را تجربه خواهند کرد.

وی با اشاره به اینکه میزان این کاهش وزن با شدت فعالیت غده تیروئید در ارتباط خواهد بود، گفت: بنابراین، اگر غده تیروئید بیش‌ از حد فعال شود، متابولیسم پایه افزایش می‌یابد و افراد برای حفظ وزن موجود خود به کالری بیشتری نیاز خواهند داشت.

متخصص بیماری‌های غدد گفت: اگر شخصی کالری مصرفی خود را برای جبران کالری اضافی سوزانده شده، افزایش ندهد، دچار کاهش وزن خواهد شد.

زمان زاده اضافه کرد: بارداری گاهی مشکلاتی برای مادر خواهد داشت که باید تحت کنترل قرار گیرد.یکی از مهمترین مشکلات بارداری کم کاری تیروئید است که باید درمان شود تا زایمان با موفقیت انجام گیرد.

 وی افزود: زایمان زودرس، مسمومیت باردرای، سقط جنین، فشار خون ناشی از بارداری، اختلالات رشد در کودک، آسیب های مغزی، کاهش آهن بدن و افزایش فشار خون از عوارض کم کاری تیروئید در زنان باردار به شمار می‌رود.

متخصص بیماری های غدد و داخلی  با بیان اینکه شناخت علائم و بیماری‌های دوران بارداری کمک بزرگی در زایمان و نیز حفظ سلامت شخصی خواهد داشت، افزود: بدون شک از اختلالات تیروئید در زمان بارداری آگاه هستید ، توصیه میشود که قبل از بارداری تست تیروئید را انجام دهید و از وضعیت خود با خبر باشید.

زمان زاده با اشاره به اینکه کم کاری تیروئید یکی از عوارضی  است که می‌تواند جان مادر و فرزند را به خطر بیاندازد .در چنین حالتی مراجعه به پزشک و کنترل هورمون الزامی است، گفت: متخصص غدد به صورت مرتب به بیمار کمک می‌کند تا بیماری فرد تحت کنترل باشد  همچنین علاوه بر تجویز دارو، به فرد باردار توصیه می کند که هر شش هفته یک بار آزمایش تیروئید بدهد تا میزان هورمون تیروئید در خون مشخص شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha