آتش‌نشانان تهرانی در ماجرایی عجیب، یک زن را در حالی از میان دود و شعله‌های آتش نجات دادند که در ابتدای امر نشانی محل حادثه را نداشتند.

مأموریت عجیب آتش‌نشانی برای نجات یک زن

سلامت نیوز: آتش‌نشانان تهرانی در ماجرایی عجیب، یک زن را در حالی از میان دود و شعله‌های آتش نجات دادند که در ابتدای امر نشانی محل حادثه را نداشتند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه شرق، سیدجلال ملکی، سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران دراین‌باره گفت: در ساعت ٢٠:١٢ شنبه، زنی با استرس فراوان به سامانه ۱۲۵ زنگ زد و از وقوع حریق در خانه‌اش خبر داد، اما بدون آنکه آدرس را اعلام کند، تلفن را قطع کرد و دیگر به تماس‌های آتش‌نشانی پاسخی نداد.

ملکی با بیان اینکه در مرحله نخست ممکن است چنین تماسی مزاحمت تلفنی ارزیابی شود، اظهار کرد: با توجه به لحن و صدای این زن و همچنین استرسی که در صحبت‌های او وجود داشت، اپراتور ۱۲۵ به موضوع مشکوک شد و ماجرا را به رئیس ستاد فرماندهی منتقل کرد. سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران با اشاره به وجود سیستم‌های تشخیص موقعیت در سامانه ۱۲۵ افزود: ستاد فرماندهی آتش‌نشانی و مرکز پیام از چندین سال قبل به سیستم مکان‌یابی تماس‌های دریافت مجهز شده و در جریان این تماس، فرمانده ستاد عملیات، اجازه دسترسی به آدرس مذکور را صادر کرد و بلافاصله آتش‌نشانان دو ایستگاه را به محل حادثه واقع در منطقه طرشت اعزام کرد.

وی با اشاره به حضور عوامل آتش‌نشانی در محل حادثه خاطرنشان کرد: پس از حضور آتش‌نشانان در محل، مشاهده شد محل حادثه یک ساختمان پنج‌طبقه ۱۰‌واحدی است، اما شعله‌های آتش یا دودی مشاهده نمی‌شود. آتش‌نشانان با به‌صدادرآوردن زنگ واحدها از ساکنان خواستند به آنان اجازه ورود داده شود و در ساختمان شروع به جست‌وجو کردند که سرانجام در یکی از واحدهای واقع در طبقه پنجم ساختمان متوجه بوی دود شدند.

ملکی با بیان اینکه درِ این واحد از داخل قفل شده بود، ادامه داد: آتش‌نشانان با شکستن این در و ورود به ساختمان مشاهده کردند دود زیادی مرکز ساختمان را دربر گرفته و شعله‌های آتش در حال سرایت به نقاط دیگر است و زن ۴۵ساله‌ای هم که با آتش‌نشانی تماس گرفته بود، در میان دود و آتش محبوس شده که آتش‌نشانان بلافاصله این فرد را خارج کرده و شعله‌های آتش در این ساختمان را مهار و اطفا کردند.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران با اشاره به اینکه علت این حادثه از سوی آتش‌نشانی در دست بررسی است، گفت: ‌آتش‌نشانان پس از ایمن‌سازی محل و تخلیه دود، محل را به عوامل انتظامی تحویل داده و به عملیات خود خاتمه دادند.

وی از شهروندان خواست هنگام بروز هر نوع حادثه ضمن حفظ کامل خونسردی خود و پرهیز از اقدامات عجولانه، آدرس را به‌طورکامل در اختیار عوامل امدادی قرار دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha