دوشنبه ۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۳
کد خبر: 196300

مدیر کل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت با اشاره به اینکه هم اکنون تمام نان های مردم با آهن غنی سازی میشود از کار تحقیقاتی برای اضافه کردن ویتامین D به نان‌های کشور خبر داد و گفت: مشکل عمده تغذیه ای جامعه ایرانی جاقی و اضافه وزن است.

ویتامین D به نان‌ ایران اضافه می‌شود

سلامت نیوزمدیر کل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت با اشاره به اینکه هم اکنون تمام نان های مردم با آهن غنی سازی میشود از کار تحقیقاتی برای اضافه کردن ویتامین D به نان‌های کشور خبر داد و گفت: مشکل عمده تغذیه ای جامعه ایرانی جاقی و اضافه وزن است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  تسنیم، زهرا عبداللهی - مدیر کل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت در نشست خبری سخنگوی وزارت بهداشت درباره وضعیت سوتغذیه در کشور اظهار داشت: مشکل عمده تغذیه‌ای جامعه ایرانی نه در  سوتغذیه بلکه در جاقی و اضافه وزن است.

مدیر کل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت با اشاره به مشکل کنونی چاقی در کشور که بیشتر هم در بین خانم‌ها است، گفت: همچنین شاهد اضافه وزن و چاقی در بین سالمندان هستیم و دلیل این چاقی و اضافه وزن سبک زندگی مردم در مصرف قند و شکر است و  یارانه شکر باید حذف شود.

عبداللهی با اشاره به اینکه ویتامین D به آرد جهت پخت نان‌ها اضافه خواهد شد که هم اکنون برای این کار در حال تحقیقات لازم هستیم، گفت:  همچنین آهن نیز که زمانی به آرد اضافه می‌شد ولی مدتی به دلیل کمبود تامین اعتبار این کار قطع شد ولی از سال 92 دوباره غنی سازی نان با آهن صورت پذیرفت و هم اکنون همه نانهای کشور دارای آهن هستند.

مدیر کل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت در ادامه عنوان کرد: همچنین در گذشته اصلاً استانداردی برای شکر نوشابه نداشتیم ولی هم اکنون تمام شرکت‌های نوشابه‌سازی موظفند که 10 درصد شکر نوشابه‌ها را کاهش دهند.

عبداللهی در خاتمه با اشاره به اینکه غنی سازی شیر با آهن در مدارس 19 استان سال گذشته انجام شد و امسال تمام استانها این کار صورت می‌پذیرد، هرگونه استفاده از آرد ذرت سبوس دار برای پخت نان را شایعه عنوان کرد و گفت: زیرا اصلاً واردات آرد نداریم و فقط گندم وارد کشور می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha