یك اپتومتریست گفت: مطالعه و یا تماشای تلویزیون در حالت درازكشیده به صورتی كه چشم‌ها حالت افتاده پیدا كنند مضر است و موجب مشكلات بینایی می‌شود.

عبدالهادی رییس‌زاده در گفت و گو با   ایسنا اظهار داشت: در هنگام مطالعه و یا تماشای تلویزیون فاصله چشم‌ها با كتاب و تلویزیون باید یكسان باشد و بهتر است چشم‌ها در حالت كاملا افقی قرار داشته باشند و به طور مستقیم به سطح نگاه شود.

وی افزود: برخی افراد هنگام مطالعه، روی یك دست دراز می‌كشند و كتاب را روی زمین قرار می‌دهند كه در این حالت محور چشم‌ها به صورت عمودی نسبت به زمین قرار می‌گیرند. در این شرایط فاصله دو چشم با كتاب برابر نیست و این موجب مشكلات بینایی می‌شود.

رییس‌زاده تصریح كرد: مطالعه در حالتی كه چشم‌ها افتاده باشند موجب تفاوت در شماره چشم‌ها و یا تغییر در محور آستیگماتیسم چشم می‌شود.

وی خاطرنشان كرد: در بسیاری مواقع افراد به مطب مراجعه می‌كند و می‌گویند مشكل بینایی دارند ولی شماره چشم آنها تغییر نكرده است. علت این مساله تغییر در محور آستیگماتیسم چشم در اثر مطالعه به صورت خوابیده است.

این اپتومتریست بیان كرد: بسیاری از كودكان دانش‌آموز به دلیل این‌كه از مطالعه در حالت نشسته خسته می‌شوند روی دست دراز می‌كشند و كتاب را روی زمین قرار می‌دهند و مشق خود را در این حالت می‌نویسند. والدین باید به این مساله توجه داشته باشند و اجازه ندهند كودك در حال درازكش درس بخواند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha