سه‌شنبه ۴ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۹
کد خبر: 196320

یک فوق تخصص جراحی های سروگردن، نسبت به بروز عفونت های ریوی در کودکان به دلیل ورود مواد غذایی به ریه هشدار داد.

مراقب سرفه های کودکان باشید

سلامت نیوز:یک فوق تخصص جراحی های سروگردن، نسبت به بروز عفونت های ریوی در کودکان به دلیل ورود مواد غذایی به ریه هشدار داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر،دکتر رضا رهبر در جریان برگزاری بیست و هشتمین همایش بین المللی بیماری های کودکان، به خبرنگار مهر گفت: یکی از موضوعاتی که در این همایش مورد بحث همکاران قرار گفت، ناراحتی های گوارشی اطفال بود.

این متخصص کودکان ادامه داد: نکته مهمی که خانواده ها باید توجه کنند، عارضه ای است که در ناحیه حنجره اطفال ایجاد و باعث می شود وقتی کودک آب و غذا می خورد مواد غذایی بجای اینکه وارد دستگاه گوارش شود وارد ریه شده و موجب ناراحتی های ریوی در کودکی شود و در نهایت منجر به عفونت های ریوی زیادی در این کودکان می شود.

رهبر افزود: معمولا خانواده ها متوجه این ناراحتی در کودکان خود نمی شوند و زمانی به متخصص مراجعه می کنند که قسمتی از ریه در اثر عفونت آسیب دیده و باید برداشته شود و اگر قبل از اینکه ریه کودک آسیب ببیند متوجه شوند که غذا و مایعات وارد ریه کودک می شود، می توانند جلوی عفونت ریه کودک را بگیرند.

این فوق تخصص جراحی های سرو گردن از دانشگاه هاروارد، در مورد شایع ترین علائم این ناراحتی گوارشی در کودکان، گفت: زمانی که کودک در اثر خوردن شیر و مایعات سرفه می کند، سرفه یکی از مهمترین علائم این عارضه است زیرا بعد از خوردن مایعات بجای اینکه وارد دستگاه گوارش شود وارد ریه کودک می شود و ایجاد سرفه در کودک می کند و باید بلافاصله به متخصص مربوطه مراجعه کنند.

رهبر ادامه داد: پدر و مادر باید بسیار توجه کنند که اگر کودک آنها سالی ۴ تا ۵ دفعه دچار عفونت های ریوی می شود و وقتی با خوردن مایعات سرفه می کند باید هر چه سریع تر به متخصص اطفال مراجعه کنند و متخصص اطفال دستگاه گوارشی کودک را در زیر بیهوشی نگاه می کنند تا ببیند این عارضه وجود دارد یا خیر که معمولا یا عمل دارد یا می توانند با تغییر نوع غذای کودک این مشکل را درمان کنند.

وی افزود: زمانی که کودک از شیر مادر گرفته می شود و شروع به دادن شیر با شیشه می کنند می توانند متوجه علائم سرفه شوند که اگر به موقع شناسایی و درمان نشود می تواند منجر به از دست دادن ریه کودک شود.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha