کارشناس سازمان هواشناسی گفت: امروز و فردا در 13 استان کشور برف و باران می بارد.

بارش برف و باران در 13 استان/ فریمان سردترین شهر کشور

سلامت نیوز: کارشناس سازمان هواشناسی گفت: امروز و فردا در 13 استان کشور برف و باران می بارد.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از میزان،محمد اصغری  اظهار داشت: بارش باران در بسیاری از شهرهای کشور برای اولین بار در پائیز در بسیاری از شهرهای کشور از جمله تهران، کرج، زنجان، خرمدره،قروه و کردستان رخ داد. در کرمانشاه نیز بارش ها عصر امروز آغاز می شود.

وی ادامه داد: همچنین بارش پراکنده را امروز و فردا در ایلام،لرستان،قزوین و همدان شاهد خواهیم بود.

وی با اشاره به بارش برف، افزود: بارش برف در دو شهر سراب و اردبیل شروع شده و همچنان ادامه دارد. همچنین در ارتفاعات اردبیل، آذربایجان غربی و شرقی، گیلان و ارتفاعات مرکزی البرز بارش ها به صورت برف خواهد بود.

اصغری در مورد سردترین نقطه کشور گفت: فریمان صبح امروز با دمای منفی 4 درجه سردترین شهر کشور بود. پس از آن گلمکان، نیشابور، سربیشه، قوچان و درگز با دمای منفی سه درجه از دیگر شهرهای سرد کشور بودند.

کارشناس سازمان هواشناسی به کشاورزان توصیه کرد میوه های سر درختی در روزهای اخیر چیده شود. ضمن اینکه برای شمال غرب کشور کشاورزان دیمی کار می توانند کشت خود را آغاز کنند. بارش ها در این مناطق به 10 میلیمتر می رسد.

وی از افزایش دمای هوا از عصر فردا خبر داد و گفت: از عصر چهارشنبه تا پایان هفته دمای هوا افزایش می یابد. این روند گرم شدن دما تا اواسط هفته آینده ادامه خواهد یافت.

اصغری با بیان اینکه از اواسط هفته آینده دوباره هوا سرد می شود، گفت:اواخر هفته آینده دوباره هوا سرد می شود و بارش ها در کشور آغاز می شود.

کارشناس سازمان هواشناسی افزود: در روزهای آینده در جنوب غرب کشور شاهد وقوع پدیده گرد و غبار خواهیم بود.

وی در مورد هوای تهران گفت: امروز دمای هوای تهران در گرمترین ساعات به 19 درجه بالای صفر می رسد و شاهد بارش پراکنده باران خواهیم بود.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha