سه‌شنبه ۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۸

نتایج یک مطالعه جدید نشان می دهد، گفتن دروغ های کوچک باعث ایجاد تغییراتی در مغز می شود که فرد را به سمت دروغ های بزرگ و جدی سوق می دهد.

دروغ های کوچک با ما چه می کند

سلامت نیوز:نتایج یک مطالعه جدید نشان می دهد، گفتن دروغ های کوچک باعث ایجاد تغییراتی در مغز می شود که فرد را به سمت دروغ های بزرگ و جدی سوق می دهد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  ایرنا، محققان کالج لندن در این مطالعه از 80 داوطلب خواسته بودند که در یک بازی برای بررسی میزان صداقت آنها شرکت کنند.

  به گزارش روزنامه ایندیپندنت،اسکن های مغزی از این داوطلبان نشان داد که هنگام بیان اولین دروغ، یک واکنش احساسی قوی در ذهن افراد ایجاد می شود، اما این واکنش به مرور زمان و با ادامه دروغگویی آنها کاهش می یابد.


براساس این پژوهش، شرکت کنندگان که در ابتدا دروغ های نسبتا کوچکی می گفتند، به تدریج با عادت کردن به دروغگویی به سایرین برای تحقق منافع خود، غیر قابل اعتماد تر شدند.


به گفته محققان، این مطالعه که در مجله Nature Neuroscience منتشر شد، هشداری برای مردم است که به حقیقت پایبیند باشند زیرا در غیر این صورت پیامدهای جدی به دنبال دارد.


در جریان این بررسی، افراد ابتدا دروغ های کوچک می گفتند اما این دروغ ها به تدریج در طول بازی بزرگ تر و بیشتر شدند.
بر این اساس، محققان با کنترل مغز این افراد توسط اسکنر ام.آر.آی، متوجه شدند که یک منطقه از مغز به نام آمیگدال که با احساسات در ارتباط است، ابتدا نسبت به دروغ به شدت واکنش نشان داد اما این تاثیر به مرور زمان کاهش یافت. کاهش عمده واکنش آمیگدال به دروغگویی فرد، به طور خاص دروغگویی های بزرگتر را در پی داشت.


محققان می گویند، زمانی که برای اهداف شخصی دروغ می گوییم، آمیگدال در مغز ما احساس منفی تولید می کند که دروغگویی ما را در آن مورد خاص محدود می کند؛ اما این واکنش با ادامه دروغگویی کم رنگ می شود و هر چه این واکنش کم رنگ تر شود، دروغ بزرگتر و حتی جدی تر شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha