سه‌شنبه ۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۵

با گذشت ۵ سال از ناپدید شدن زن جوان و دختر ۶ ساله‌اش به نام ریحانه در کرمان، راز قتل آنها با دستگیری جوانی آشنا فاش شد. متهم و همدستش این مادر و دختر را به قتل رساندند تا اموال آنها را سرقت کنند.

راز قتل مادر و دختر در سینه جوان آشنا

سلامت نیوز:  با گذشت ۵ سال از ناپدید شدن زن جوان و دختر ۶ ساله‌اش به نام ریحانه در کرمان، راز قتل آنها با دستگیری جوانی آشنا فاش شد. متهم و همدستش این مادر و دختر را به قتل رساندند تا اموال آنها را سرقت کنند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از همشهری، نوروز سال 90بود كه مأموران پلیس كرمان در جریان ناپدیدشدن زنی جوان و دختربچه 6ساله او به نام ریحانه قرار گرفتند. بستگان این مادر و دختر وقتی برای سر زدن به آنها به خانه‌شان رفته بودند از غیبت آنها باخبر شده و مأموران را خبر كرده بودند. تحقیقات اولیه نشان می‌داد كه این مادر و دختر در خانه‌ای در حاشیه شهر زندگی می‌كردند و پدر خانواده مدتی بود كه به‌دلیل اختلافات خانوادگی خانه را ترك كرده و جدا از آنها زندگی می‌كرد اما اینكه ریحانه و مادرش كجا رفته بودند و به چه سرنوشتی دچار شده بودند، كسی خبر نداشت.

از همان زمان تحقیقات برای یافتن ردی از آنها شروع شد. در بررسی‌ داخل خانه و تحقیق از همسایه‌ها سرنخی كه سرنوشت مادر و دختر را فاش كند به‌دست نیامد. از آنجا كه خودروی این خانواده نیز ناپدید شده بود، این احتمال وجود داشت كه آنها خانه‌شان را ترك كرده و زندگی تازه‌ای را در پیش گرفته‌اند اما با گذشت زمان وقتی اثری از ریحانه و مادرش به‌دست نیامد، رفته رفته این فرضیه كه آنها قربانی جنایتی شده باشند قوت گرفت.

كارآگاهان پلیس در این مرحله به شناسایی افرادی پرداختند كه به خانه این مادر و دختر رفت‌وآمد داشتند. در جریان تحقیقات چند مظنون دستگیر و به اداره آگاهی منتقل شدند اما در بازجویی از آنها هیچ سرنخی به‌دست نیامد. زمان می‌گذشت و راز این پرونده همچنان سر به مهر باقی مانده بود تا اینكه از مدتی قبل تحقیقات تازه‌ای زیرنظر قاضی شهسواری، بازپرس شعبه سوم دادسرای كرمان آغاز شد.

    رد پای آشنا

ماموران به‌دنبال ردپایی از فردی آشنا در این پرونده بودند چرا كه در خانه ریحانه و مادرش هیچ اثری از درگیری یا ورود اجباری به چشم نمی‌خورد. اگر آنها به قتل رسیده بودند، بی‌شك فردی آشنا كه توانسته بود به راحتی وارد خانه مادر و دختر شود دست به این جنایت زده بود. جست‌وجوهای پلیسی از سر گرفته شد و این بار مأموران به مرد جوانی كه از آشنایان این خانواده بود و به خانه قربانیان رفت‌وآمد داشت مشكوك شدند.

بررسی‌ها نشان می‌داد كه این مرد و یكی از دوستانش با شناسایی زنان بی‌سرپرست با آنها طرح دوستی ریخته و پس از جلب اعتماد طعمه‌هایشان دست به سرقت اموال آنها می‌زنند. این احتمال وجود داشت كه آنها با انگیزه سرقت وارد خانه مادر ریحانه شده و پس از قتل این زن و دخترش، اموال آنها را دزدیده باشند. در چنین شرایطی تمامی رفت‌وآمدهای مرد جوان و همدستش زیرنظر گرفته شد تا اینكه در ادامه سرنخ‌هایی به‌دست آمد كه نشان می‌داد مرد آشنا راز ناپدید شدن ریحانه و مادرش را می‌داند.

    اعتراف به جنایت

دادخدا سالاری، دادستان عمومی و انقلاب كرمان گفت: با این اطلاعات دستور بازداشت مرد جوان صادر شد. او در بازجویی‌ها راز ناپدید شدن مادر و دختر را فاش كرد و مدعی شد كه آنها را با همدستی دوستش به قتل رسانده است. این مرد اعتراف كرد كه از قبل نقشه سرقت پول‌ها، طلاها و خودروی مادر ریحانه را در سر داشته اما از آنجا كه وی از آشنایانشان به شمار می‌رفت، برای اینكه ردی از خود به‌جا نگذارد، با همدستی دوستش به‌عنوان مهمان به خانه آنها رفته و در فرصتی مناسب مادر و دختر را خفه كرده‌اند. سپس اجساد آنها را با خودرو به بیابان‌های اطراف منتقل كرده و با حفر گودالی، در آنجا دفن كرده‌اند.

دادستان كرمان ادامه داد: با اعترافات این مرد مأموران پلیس همراه وی راهی محل دفن اجساد شدند و به این ترتیب بقایای جسد قربانیان كشف شد. در همین حال شهسواری، بازپرس پرونده نیز گفت: قاتلان سوابق متعدد كیفری ازجمله آدم‌ربایی و تجاوز به عنف و ایراد ضرب و جرح عمدی در كارنامه سیاه خود دارند و از آنجا كه مدام تغییر چهره‌ می‌دادند و مخفیگاه خود را عوض می‌كردند، عملیات دستگیری آنها به درازا كشید. به گفته وی هر دو متهم در بازداشت به‌سرمی‌برند و تحقیقات تكمیلی در این پرونده ادامه دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha