متخصص غدد و داخلی گفت: تمامی زنان لازم است سه ماه قبل از اقدام به بارداری تست قند خون و تیروئید دهند.

تعریف ناباروری/ زنان سه ماه قبل از بارداری غربالگری شوند

سلامت نیوز:متخصص غدد و داخلی گفت: تمامی زنان لازم است سه ماه قبل از اقدام به بارداری تست قند خون و تیروئید دهند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا،محمدرضا گنجی‌زاده، متخصص غدد  در خصوص تست غربالگری قبل از بارداری گفت: بانوانی که تصمیم به فرزندآوری دارند حتماً باید از سه ماه قبل بارداری برای تست  قند خون و تیروئید مراجعه کنند و این تست حتماً باید توسط متخصص غدد صورت گیرد.

گنجی زاده گفت: قند ناشتای همه افراد باید زیر 100 باشد و این عدد در زنانی که تصمیم به بارداری دارند به زیر 95 می رسد.

وی، افزایش دمای بدن،گر گرفتگی، سردرد و بدحالی و وجود دردهای شکمی و لگنی در دوران قاعدگی را طبیعی دانست و گفت: اما در صورتی که این دردها غیرقابل تحمل شوند، انتظار سندرم پلی کیستیک می رود.

این متخصص غدد، وراثت، تغذیه نامناسب و افزایش وزن را در بروز سندروم تخمدان پلی کیستیک مؤثر دانست وگفت: معمولاً دختران در نزدیکی سن بلوغ با پریودی نامنظم، بروز جوش‌های متعدد در صورت و دردهای ناحیه شکم و لگن روبرو می شوند که می تواند نشانه‌ای از این سندروم باشد.

این متخصص غدد با اشاره به اینکه در بدن مبتلایان به تخمدان پلی کیستیک یک نوع مقاومت به دریافت انسولین وجود دارد، گفت:این امر سبب می شود که میزان ترشح انسولین در بدن افزایش یافته و به دنبال آن پروتئین و چربی بدن بیشتر شود.

وی، قرص‌های پروژسترون و استروژن و متفورمین را 3 قرصی دانست که برای درمان این سندروم استفاده می‌شوند.

گنجی زاده در پاسخ به این سوال که آیا مبتلایان به  سندرم پلی کیستیک برای فرزندآوری دچار مشکل می شوند یا خیر، گفت:این افراد معمولاً مشکلی در آزاد کردن تخمک ندارند و از لحاظ بارداری به مشکل برنمی‌خورند در مجموع باید گفت تعداد زنان مبتلا به این سندروم که نابارور می‌شوند زیر 10 درصد است و این بیماران اگر به صورت کامل و درست درمان شوند، به هیچ عنوان مشکلی نخواهند داشت.

این متخصص غدد، ناباروری را اینگونه تعریف کرد: در صورتی زوجی باید برای ناباروری اقدام کنند که حتما یکسال از ازدواج آنها گذشته باشد و در طول این مدت از هیچ روش جلوگیری از بارداری استفاده نکرده باشند؛ با این شرایط اگر بارداری اتفاق نیفتاد زوجین می توانند با آزمایش اسپرم مرد برای درمان اقدام می کنند.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha