سه‌شنبه ۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۵
کد خبر: 196358

درد سیاتیک می تواند روز شما را به فاجعه تبدیل کند. این درد ممکن است در تمام قسمت های رگ (عصب) سیاتیک احساس شود. این عصب از پایین کمر شروع می شود از باسن عبور کرده و تا پاها ادامه دارد. خیلی ها این درد را از کمر تا باسن احساس می کنند و تا ماهیچه های ران ها و ساق پا نیز کشیده می شود. معمولا این درد در یک طرف بدن ایجاد می شود.

آموش تصویری/ تمرین یک دقیقه ای برای تسکین سیاتیک

سلامت نیوز: درد سیاتیک می تواند روز شما را به فاجعه تبدیل کند. این درد ممکن است در تمام قسمت های رگ (عصب) سیاتیک احساس شود. این عصب از پایین کمر شروع می شود از باسن عبور کرده و تا پاها ادامه دارد. خیلی ها این درد را از کمر تا باسن احساس می کنند و تا ماهیچه های ران ها و ساق پا نیز کشیده می شود. معمولا این درد در یک طرف بدن ایجاد می شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از سایت بدونیم، این درد برای بعضی ها خیلی خیلی خفیف هست اما برای بعضی ها بسیار شدید و ناراحت کننده است. یک جا نشستن نشانه های این درد را شدت می دهد.

تمام کسانی که از درد سیاتیک رنج می برند معتقدند که این مشکل را به سختی می توان درمان کرد. وقتی نشانه های سیاتیک بروز می دهد خیلی سخت می توان یک موقعیت راحت برای نشستن پیدا کرد زیرا نشستن روی پایین تنه تاثیر زیادی دارد.

تمرین کششی که در این مطلب آورده ام تاثیر زیادی در درمان و کاهش این درد دارد. انجام این تمرین بسیار راحت و سریع هست. البته قبل از انجامش ابتدا باید با پزشک خود مشورت کنید.

روی زمین بنشینید و پاها را به سمت روبرو دراز کنید. زانوی راست را خم کنید و پاشنه راست را به سمت باسن بکشید. ۱۰ ثانیه نگه دارید و رها کنید. این حرکت را برای پای چپ نیز انجام دهید. این تمرین را در دو سری ۵ مرتبه ای انجام دهید.

ورزش برای درد سیاتیک

روی زمین دراز بکشید و ستون فقرات را به موازات زمین قرار دهید.هر دو پا را بلند کرده و زانو را خم کنید. اکنون پاها را به بالا و پایین حرکت دهید. این تمرین را ۵ مرتبه تکرار کنید تا درد ناحیه ستون فقرات کاهش پیدا کند.

ورزش برای درد سیاتیک

در همین حالت که دراز کشیده اید یکی از زانوها را به سمت بدن بیاورید و با دو دست به مدت ۱۰ ثانیه نگه دارید.

ورزش برای درد سیاتیک

در انتهای همه این تمرین ها در حالی که پاها را دراز کرده اید به سمت جلو خم شوید و بدنتان را به سمت پاها بکشید تا دست ها را به انگشتان پا برسانید. به مدت ۱۰ ثانیه در همین حالت کششی بمانید.

ورزش برای درد سیاتیک

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • بهرنگ ۱۸:۵۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۲
    0 0
    خوب
  • بهرنگ ۱۸:۵۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۲
    0 0
    خوب