شرکت‌های تولیدکننده نوشابه‌های غیرالکلی می‌کوشند که با صرف میلیون‌ها دلار در سال، پیامدهای منفی مصرف این نوشابه‌های حاوی مواد شیرین‌کننده را بی‌خطر جلوه دهند در حالی که مصرف این نوشابه‌ها، یکی از عوامل اصلی چاقی و اضافه‌وزن است.

سلامت نیوز:شرکت‌های تولیدکننده نوشابه‌های غیرالکلی می‌کوشند که با صرف میلیون‌ها دلار در سال، پیامدهای منفی مصرف این نوشابه‌های حاوی مواد شیرین‌کننده را بی‌خطر جلوه دهند در حالی که مصرف این نوشابه‌ها، یکی از عوامل اصلی چاقی و اضافه‌وزن است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  ایسنا، نتایج مطالعات جدید نشان می‌دهد که نرخ چاقی بیش از اندازه در آمریکا با وجود مبارزه‌ پیگیر نهادهای دولتی و غیرانتفاعی علیه این بیماری، همچنان رو به افزایش است. 

"میشائیل زیگل" کارشناس امور تغذیه در این رابطه می‌گوید: با این که مرگ و میر ناشی از اضافه‌وزن بیمارگونه در این کشور تقریبا با تلفات ناشی از استعمال دخانیات برابر است با این حال از نرخ پیامدهای منفی متاثر از تغذیه‌ نادرست به ویژه مصرف نوشابه‌های غیرالکلی، کاسته نشده است.

یک بررسیِ ۲۰ ساله که روی ۱۲۰ هزار آمریکایی صورت گرفته نشان می‌دهد که مصرف سه دهم لیتر نوشابه‌ شکردار در روز، بیشتر باعث اضافه وزن فرد می‌شود تا مواد و مایعات مشابه دیگر.

زیگل دلیل افزایش مصرف این نوشابه‌ها را فعالیت‌های چشمگیر لابی‌گرهای این شرکت‌ها و اجرای موفقیت‌آمیز طرح‌های تبلیغاتی آنها می‌داند.

به گزارش دویچه‌وله، در حال حاضر بیش از دو سوم جمعیت بزرگسال ایالات متحده‌ آمریکا از عوارض ناشی از چاقی و بیش از یک سوم آن‌ها از پیامدهای منفی اضافه‌وزن بیمارگونه رنج می‌برند.

چاقی می‌تواند از پنج ‬ تا هشت‬ سال از طول عمر بکاهد و احتمال ابتلا به بیماری‌هایی مانند دیابت، افزایش فشارخون و خطر سرطان را افزایش دهد.



برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha