سه‌شنبه ۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۷
کد خبر: 196368

عضو هیأت مدیره انجمن عفونی کودکان گفت: در صورتی که کودک بیماری زمینه‌ای و سوء تغذیه نداشته باشد، سرماخوردگی می‌تواند عاملی برای تکامل سیستم ایمنی بدنش باشد.

علت سرفه‌های خشک کودکان در فصل پاییز

سلامت نیوز:عضو هیأت مدیره انجمن عفونی کودکان گفت: در صورتی که کودک بیماری زمینه‌ای و سوء تغذیه نداشته باشد، سرماخوردگی می‌تواند عاملی برای تکامل سیستم ایمنی بدنش باشد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس،حسین معصومی اصل، عضو هیأت مدیره انجمن عفونی کودکان، ،‌در خصوص سرماخوردگی‌های کودکان در فصل پاییز گفت: سرماخوردگی یک عفونت شایع با دوره بیماری کوتاه است که بیشتر کودکان در معرض آن هستند و اگر بیماری زمینه‌ای و سوء تغذیه نداشته باشند جای نگرانی نیست و مشکلی ایجاد نمی‌کند.

این متخصص عفونی کودکان تأکید کرد: والدین از خوددرمانی برای کودکان و خوراندن آنتی‌بیوتیک‌هایی همچون سفالکسین، ضد حساسیت و چرک خشک‌کن‌ها بدون تجویز پزشک بپرهیزند و در صورتی که کودک آنها به سرماخوردگی مبتلا شد، حتماً به پزشک مراجعه کرد و دستورات مراقبتی و دارویی را از متخصص دریافت کنند.

معصومی‌اصل، سرماخوردگی را در صورتی که کودک بیماری زمینه‌ای و سوء تغذیه نداشته باشد، عاملی برای تکامل سیستم ایمنی بدن دانست.

این متخصص عفونی کودکان گفت: بسیاری از سرماخوردگی‌ها یک ویروس ساده هستند و به هیچ عنوان نیاز به مصرف آنتی‌بیوتیک‌ها ندارند اما مصرف نابجای این آنتی‌بیوتیک‌ها علاوه بر اینکه در طولانی مدت سبب می‌شود برای کودکان عوارضی ایجاد شود،نوعی مقاومت در بدن به دریافت این آنتی بیوتیک ایجاد می‌شود.

معصومی‌اصل در پایان گفت: ممکن است بسیاری از والدین با دیدن  سرفه‌های خشک کودک، گمان کنند که گلوی کودک چرکی شده است اما در بسیاری از موارد علت، ویروسی یا آلرژیک است که با استراحت، مراقبت برطرف شده و در صورتی که وضعیت ادامه یافت می‌توانند برای دریافت دستورات دارویی به پزشک مراجعه کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha