قائم مقام وزیر رفاه در امور بین الملل با تاکید بر اینکه جزو کشورهایی هستیم که بیشترین هزینه را برای رفاه اجتماعی می‌کنیم، گفت: در کنار هزینه‌های دولتی، خیرین نیز نقش اساسی در تامین رفاه داشته و دارند.

سلامت نیوز: قائم مقام وزیر رفاه در امور بین الملل با تاکید بر اینکه جزو کشورهایی هستیم که بیشترین هزینه را برای رفاه اجتماعی می‌کنیم، گفت: در کنار هزینه‌های دولتی، خیرین نیز نقش اساسی در تامین رفاه داشته و دارند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایلنا، محمدتقی حسینی در همایش «رفاه اجتماعی، نگاهی به گذشته و چشم‌اندازی به آینده» که هم اکنون در مجموعه فرهنگی تلاش در حال برگزاری است با تاکید بر اینکه امروزه فقر به عنوان مهمترین اولویت نهادهای بین المللی مطرح است، گفت: چند روز گذشته متقارن با روز جهانی مقابله با فقر بود.

وی با اشاره به اینکه باید بشریت را از دام فقر و جهل رها کرد، افزود: باید نگاهی همه‌جانبه به موضوع رفاه اجتماعی داشته باشیم، چرا که امروز برابری فرصت‌ها، عدالت و کیفیت زندگی به مقوله مقابله با فقر مرتبط است.

قائم مقام وزیر رفاه در امور بین الملل با بیان این مطلب که دولت‌هایی که از درآمد متوسطی برخوردار هستند؛ در معرض شکنندگی قرار دارند، خاطرنشان کرد: این دولت‌ها با وجود درآمد متوسط اما در معرض عدم ثبات و ناامنی‌های گوناگونی قرار دارند.

حسینی ضمن اشاره به اینکه مقوله‌هایی مانند حقوق معلولان و جلوگیری از مرگ و میر کودکان در حوزه رفاه اجتماعی قرار دارد،‌ تصریح کرد: روزانه 18 هزار کودک به دلایلی که اغلب هم قابل پیشگیری هستند؛ جان خود را از دست می‌دهند و اگر می‌خواهیم جهان باثباتی داشته باشیم باید به رفاه اجتماعی توجه ویژه‌ای داشته باشیم.

وی با اعلام اینکه ایران جزو کشورهایی است که بیشترین توجه را به رفاه اجتماعی داشته، گفت: کشور ما با برابری و حمایت از همه اقشار انقلاب کرده است، انقلاب ما انقلاب توده‌ای و بورژوا نبوده است. البته در کنار هزینه‌های دولتی خیرین نیز نقش اساسی در بخش تامین رفاه اجتماعی داشته و دارند و خوشبختانه امروز با تدبیر دولت هیچ یک از افراد فاقد بیمه پایه درمانی نیستند؛ که این خود یکی از نمونه‌های بازر تامین رفاه اجتماعی در کشور است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha