جلسه علنی امروز مجلس با حاشیه‌هایی همچون کشمکش وزیر اطلاعات و نمایندگان برای بررسی سئوال از وزیر در جلسه علنی یا غیرعلنی و همچنین یادی از قربانیان اسیدپاشی همراه بود.

حاشیه‌های مجلس/ردپای قربانیان اسیدپاشی و مافیای آب در صحن مجلس

سلامت نیوز: جلسه علنی امروز مجلس با حاشیه‌هایی همچون کشمکش وزیر اطلاعات و نمایندگان برای بررسی سئوال از وزیر در جلسه علنی یا غیرعلنی و همچنین یادی از قربانیان اسیدپاشی همراه بود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خبرآنلاین، دامادی در نطق میان دستور خود در جلسه علنی سه شنبه-4 آبان- مجلس با اشاره به فساد در سیستم اداری گفت:حجم فساد در سیستم اداری كشور قابل توجه است در چنین شرایطی ضعف دستگاه بروكراتیك مزید علت شده است تا در صحنه اقتصادی اثری از تحرك شاهد نباشیم.

وی افزود:یك عده از ما بهتران رانت هایی را در اختیار دارند و اجازه نشاط اقتصادی نمیدهند.

این نماینده مجلس دهم در رابطه با مشكل خشكسالی و پرو‍ژه انتقال آب دریای خزر، اظهار كرد: مافیای آب یك واقعیت است در همین مسئله انتقال آب دریای خزر كه با اعتراض جدی نمایندگان شمال كشور روبرو است و از پیش پروژه شكست خورده است.این پروژه انتقال آب،‌پروژه از آب كره گرفتن است.

*علنی یا غیرعلنی، مسئله امروز مجلس این بود

در ادامه جلسه علنی زمانی كه نوبت به بررسی دستور كار سوال جواد کریمی قدوسی نماینده مردم مشهد، حسن نوروزی نماینده مردم رباط کریم و حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده مردم شاهین شهر از وزیر اطلاعات رسید، علنی یا غیرعلنی بودن جلسه به بحثی میان وزیر و نمایندگان تبدیل شد.

پیش از ورود مجلس به سئوال از وزیر، نائب رئیس مجلس از درخواست وزیراطلاعات برای غیرعلنی شدن جلسه سخن گفت كه این خواسته با مخالفت نمایندگان مواجه شد. اما چندی بعد، یعنی زمانی كه سخنگوی كمیسیون امنیت ملی، گزارش كمیسیون متبوعش را در رابطه با سئوال مطرح كرد، این بار نمایندگان بودند كه خواهان غیرعلنی شدن جلسه شدند.

پزشكیان كه ریاست جلسه را برعهده داشت گفت كه«یك سری از نمایندگان خواهان غیرعلنی شدن هستند.» و این نكته با مخالفت وزیر مواجه شد و علوی گفت:آقای رئیس ما خودمان رعایت یك سری اصول را میكنیم و من خواهش میكنم سئوال علنی مطرح شده است پس بگذارید جواب را هم علنی بگویم اگر دوستان از پاسخ قانع نشدند جلسه غیرعلنی برگزار كنید و ما هم مبسوط پاسخ میدهیم چون سئوال علنی بود،‌ بگذارید جواب هم علنی شود،‌ در صورت غیرعلنی شدن حق وزارت اطلاعات ضایع میشود.

در نهایت كشمكش نمایندگان و وزیر اطلاعات با رای گیری به سرانجام رسید و نمایندگان رأی به بررسی سئوال از وزیر اطلاعات در جلسه علنی دادند.

*یادی از قربانیان اسید پاشی

فاطمه ذوالقدر در تذكر شفاهی خود در جلسه علنی با اشاره به قربانیان اسید پاشی گفت: جای دارد در سالگرد اسیدپاشی‌ اصفهان، از قربانیان اسید پاشی یاد كنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha