سه‌شنبه ۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۳
کد خبر: 196371

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران ذخیره فعلی آب در مناطق تهران را یک میلیون و ۱۸۸ هزار متر مکعب عنوان کرد.

ذخیره آب تهران چقدر است؟

سلامت نیوز: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران ذخیره فعلی آب در مناطق تهران را یک میلیون و ۱۸۸ هزار متر مکعب عنوان کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، محمد پرورش امروز - سه‌شنبه - در حاشیه بازدید وزیر محیط زیست هلند از مرکز تله‌متری آب تهران، تصفیه خانه جلالیه و تصفیه خانه فاضلاب جنوب تهران در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در تهران ۷۴ مخزن، ۵۰ ایستگاه پمپاژ و ۷ تصفیه خانه وجود دارد، اظهار کرد: بی شک تهران از نظر کیفیت آب مثال زدنی است به طوری که در برخی نقاط میزان نیترات کمتر از ۲۰ است.

وی با بیان اینکه برای آب رسانی شهر تهران آب را از پنج سطح با فاصله زیاد انتقال می‌دهیم، گفت: مصرف آب تهران یک میلیارد و ۵۰ میلیون متر مکعب تخمین زده شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران ادامه داد: از این میزان ۷۵۰ میلیون متر مکعب را آب‌های سطحی پوشش می‌دهد که در سطح‌ها با کیفیت بسیار بالا متنقل می‌شود.

محمد پرورش در خصوص وضعیت سدهای پنج‌گانه تهران گفت: آب طالقان در تصفیه خانه‌ای درغرب تهران به نام تصفیه خانه کن حدود هشت متر مکعب در ثانیه و آب سد کرج در تصفیه خانه جلالیه حدود ۲.۵ تا هشت متر مکعب در ثانیه تصفیه می‌شود.

وی با بیان اینکه سد لار در شمال غرب تهران در سوهانک حدود متر مکعب بر ثانیه تصویه می‌شود، عنوان کرد: از سد لتیان نیز آب را به تصفیه خانه ۳ و ۴ منتقل می‌کنیم که هشت متر مکعب بر ثانیه تصفیه آب در این تصفیه‌خانه صورت می گیرد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران گفته وی در تصفیه خانه سد ماملو ۲.۵ متر مکعب در ثانیه آب تصفیه می‌شود که در مدل دیگری که در حال ساخت است قرار شده تا ۲.۵ متر مکعب آب وارد تهران شود.

تامین ۳۰ درصد منابع آب تهران از چاه

پرورش تصریح کرد: سد ماملو ۴۵ کیلومتر، سد طالقان ۱۰۰ کیلومتر و سد کرج ۵۰ کیلومتر از تهران فاصله دارد که باید گفت: این سدها تامین کننده آب سطحی شهر تهران را تشکیل می‌دهد.

وی با بیان اینکه در تهران ۵۰۰ حلقه چاه وجود دارد، اظهار کرد: ۳۰ درصد منابع آب پایتخت از این راه تامین می‌شود که در واقع آب‌های سطحی و چاه با هم اختلاط پیدا می‌کنند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران در خصوص وضعیت آب های غیرمجاز در تهران نیز گفت: وظیفه رسیدگی به آب‌های غیرمجاز و کشاورزی مربوط به شرکت آب منطقه‌ای می‌شود. وزیر نیرو نیز پیگیری و مدیریت خاصی روی این مسئله دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha