در حال حاضر نزدیک به 50 میلیون پرونده الکترونیک سلامت در سامانه ثبت شده‌اند و این نشان می‌دهد که ثبت پرونده‌های باقیمانده با سرعت بیشتری پیش می‌رود.

ثبت 50 میلیون پرونده الکترونیک سلامت در دولت تدبیر

سلامت نیوز:وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: طرح تحول سلامت در شرایط دشوار کشور، به دولت آبرو داد و باعث افتخار شد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، محمود واعظی صبح امروز در جلسه صبحانه کاری با وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در محل ساختمان وزارت بهداشت، افزود: وقتی به روستاها و شهرهای مختلف سفر می کنیم، مردم از اجرای طرح تحول رضایت دارند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ادامه داد: آنچه در وزارت بهداشت انجام شد، فقط محدود به طرح تحول سلامت نیست بلکه نوع نگاه به حوزه های بهداشت، درمان و آموزش و پژوهش در آینده ثمرات و برکات فراوانی به دنبال خواهد داشت.

واعظی با قدردانی از اقدامات وزارت بهداشت در حوزه سلامت الکترونیک، گفت: آمادگی داریم که سند معماری زیرساخت نظام الکترونیک سلامت را به صورت مشترک تدوین کنیم و آن را برای تصویب به شورای اجرایی فناوری اطلاعات ارائه دهیم.

سید حسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت نیز با اشاره به ثبت نزدیک به پنجاه میلیون پرونده الکترونیک سلامت در سامانه الکترونیک این وزارتخانه گفت: وزارت بهداشت در جهت تحقق دولت الکترونیک اقدامات ارزشمندی با همکاری وزارت ارتباطات انجام داده است.

وی ادامه داد: اگر چالش‌هایمان در این زمینه نیز رفع شود، گشایش زیادی در کنترل خدمات و ارتقای کیفیت خدمات ایجاد می‌شود.

وزیر بهداشت درباره فواید الکترونیکی شدن خدمات سلامت، افزود: با استفاده از خدمات الکترونیک مقابله با مفاسد و قاچاق دارو و اطمینان از اصالت دارو خواهیم داشت، به کارهایمان نظم می‌دهد و باعث تغییر رفتار در گروه پزشکی، ارائه کنندگان و دریافت کنندگان خدمات می‌شود که امیدواریم طی یک ماه آینده محقق شود و دیگرکاری باقی نماند.

وی گفت: اطلاعات این کار در حوزه بهداشت برای سیاستگذاران و آگاهی آن نیز برای مردم مفید است.

قاضی زاده هاشمی افزود: همچنین در حوزه دارو، این سامانه الکترونیک منجر به کاهش قیمت، ارتقای کیفیت، حذف نسبی قاچاق از بازار و... منجر می‌شود و برای مردم که نسبت به اثربخشی دارو پول می‌دهند، آرامش در پی خواهد داشت و در عین حال در مصرف دارو نیز صرفه‌جویی می شود و تجویز پزشکان را نیز کنترل می‌کند.

وزیر بهداشت گفت: در بخش درمانی نیز که قرار است این سامانه الکترونیک در آینده در اختیار مردم قرار گیرد، خدمات زیادی ارائه خواهد شد.

وی افزود: به طوریکه در آن مشخص می‌شود که مردم می‌توانند به کدام بیمارستان‌ها مراجعه کنند، کدام اورژانس خلوت‌تر است و در عین حال به ما بازخورد می‌دهد تا اگر سوء رفتاری در مراکزمان وجود دارد آن را مشاهده و با آن برخورد کنیم، همچنین این سامانه می‌تواند از ایجاد تقاضاهای القایی پیشگیری کند.

قاضی زاده هاشمی با بیان اینکه خدماتی که در حال حاضر به صورت دستی هستند در این سامانه الکترونیکی می‌شوند، گفت: بنابراین اگر سلیقه‌پردازی در صدور پروانه‌ها و مجوزها وجود داشته باشد کاهش می‌یابند.

وزیر بهداشت درباره زمان اتمام ثبت همه پرونده‌های الکترونیک سلامت، افزود: برنامه ما این است که تا پایان دولت این کار انجام شود.

وی گفت: در حال حاضر نزدیک به 50 میلیون پرونده الکترونیک سلامت در سامانه ثبت شده‌اند و این نشان می‌دهد که ثبت پرونده‌های باقیمانده با سرعت بیشتری پیش می‌رود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha