سه‌شنبه ۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۳
کد خبر: 196387

محققان در بررسی‌های خود به یک ترکیب جدیدی دست پیدا کردند که می‌تواند سلول‌های سرطانی را از بین ببرد و برای سلول‌های طبیعی تحمل‌پذیر باشد.

کشف ترکیبی جدید برای درمان انواع سرطان

سلامت نیوز:    محققان در بررسی‌های خود به یک ترکیب جدیدی دست پیدا کردند که می‌تواند سلول‌های سرطانی را از بین ببرد و برای سلول‌های طبیعی تحمل‌پذیر باشد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، این ترکیب در درمان حدود یک چهارم تمامی سرطان‌های شناخته شده از جمله سرطان‌های خون، پوست، ریه و پستان امیدبخش بوده است.

محققان موسسه "والتر اند الیزا هال" دریافتند ترکیبی به نام S63845 نوع خاصی از یک پروتئین را که برای رشد سرطان ضروری است مورد هدف قرار داده و مانع فعالیت آن می‌شود. این پروتئین موسوم به MCL1 به خانواده BCL2 تعلق دارد و مسوول ادامه حیات سلول‌های سرطانی است.

"گوییلائوم لیسن" از محققان این مطالعه گفت: MCL1 در بسیاری از سرطان‌ها حائز اهمیت است زیرا به سلول‌های سرطانی اجازه می‌دهد تا در برابر فرآیند مرگ برنامه‌ریزی شده سلولی که به طور طبیعی سلول‌های سرطان را از بدن خارج می‌کند، خود را مصون کنند.

همچنین مطالعات جامعی در مورد انواع مدل‌های سرطانی انجام گرفته و نشان می‌دهد S63845 سلول‌های سرطانی وابسته به MCL1 را مورد هدف قرار می‌دهد.

به گزارش نیچرورلدنیوز، محققان همچنین اظهار داشتند این ترکیب علاوه بر آنکه برای مقابله با بیشتر سلول‌های سرطانی موثر است، می‌تواند در دوزهایی وارد بدن شود که برای سلول‌های طبیعی قابل تحمل هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha