سه‌شنبه ۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۶
کد خبر: 196392

نجام حرکات اسکات در ورزش نیازمند داشتن تکنیک خاصی است. در صورتی که این حرکت به درستی انجام نشود امکان دارد به زانو آسیب وارد شود.

چگونه بدون زانو درد حرکت اسکات انجام دهیم

سلامت نیوز:انجام حرکات اسکات در ورزش نیازمند داشتن تکنیک خاصی است. در صورتی که این حرکت به درستی انجام نشود امکان دارد به زانو آسیب وارد شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ، برای انجام حرکات اسکات باید بر روی تعادل بدن کار کرد. در ابتدای شروع یادگیری اسکات لازم نیست که ران‌ها را تا جایی پایین ببرید که موازی زمین باشند. آرام آرام شدت حرکت را افزایش دهید.

به گزارش سایت Body building،برای یادگیری تکنیک اسکات ابتدا مقابل یک دیوار بایستید. بینی و چشم‌ها کاملا به سمت دیوار باشد. سینه‌ها و انگشت‌های پا باید دیوار را لمس کنند. پاها باید با زاویه 45 درجه کنار دیوار قرار بگیرند. پاها را به اندازه عرض شانه‌ها از هم فاصله بدهید. دست‌ها را بالای شانه ببرید. کف دستها باید دیوار را لمس کنند و فاصله آن‌ها با سر شما به یک اندازه باشد. کمی انگشت‌های پا را از زمین فاصله دهید. این کار باعث می‌شود که وزن بدن بر روی پاشنه‌ها بیفتد. سعی کنید به سمت عقب و پایین بروید. برای بار اول چند سانتیمتر پایین بروید. سینه باید موازی دیوار باشد. هنگامی که پایین می‌روید عضلات شکم را منقبض کنید و وزن را بر روی پاشنه پا بیندازید. در حال انجام این حرکت یک صندلی را پشت خود بگذارید. تا جایی پایین بروید که چند سانتی متر با صندلی فاصله داشته باشید.

با جلو بردن لگن دوباره بالا بیایید. دم و بازدم را در انجام حرکت فراموش نکنید. می‌توانید برای راحت‌تر شدن حرکت فاصله پاها را از هم بیشتر کنید. هرچقدر بدن را پایین‌تر می‌برید بدن را بیشتر منقبض کنید. می‌توانید در دوره‌های اول هنگامی که بالا می‌آیید سر را بالا نگه دارید و سقف را نگاه کنید. اگر به روبه‌رو نگاه کنید ممکن است بدنه را پایین بیندازید.

برای فایده بردن از اسکات لزومی ندارد که همیشه یک وزنه بر پشت خود داشته باشید. می‌توانید یک وزنه در دست نگه دارید یا یک توپ روبه‌روی خود داشته باشید. اگر اسکات را حتی با وزن بدن نیز انجام دهید  تاثیرگذار است و می‌تواند استقامت شما را افزایش دهد.

کاهش کمردرد در اسکات

کمردرد معمولا  به این دلیل است که فرد به هنگام اسکات سر را پایین می‌اندازد و به سمت جلو خم می‌شود. سعی کنید که به هنگام حرکت اسکات هلال پشت کمر را حفظ کنید.

کاهش زانودرد

زانودرد زمانی در اسکات ایجاد می‌شود که وزن را بر روی انگشتان پا بیندازید بدین شکل زانو جلو می‌آید و آسیب می‌بیند. پاها نیز باید در زاویه 45 دقیقه قرار بگیرند بدین شکل با پایین رفتن به زانو فشار نمی‌آید.

پیدا کردن تعادل در اسکات چند هفته به طول می‌انجامد. باید 25 تا 50 بار در 3 تا 4 نوبت در روز حرکت اسکات را انجام دهید تا حرکت را بیاموزید.

بستن کمربند نیز می‌تواند در کاهش کمردرد و زانودرد موثر باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha