چندی پیش طرحی در دولت با عنوان واگذاری مسئولیت توزیع آب شهری به شهرداری‌ها مورد بررسی قرار گرفت، اما وزارت نیرو بر این باور است که اجرای این طرح با توجه به شرایط فعلی به نفع مردم نخواهد بود.

مخالفت وزارت نیرو با واگذاری مسئولیت توزیع آب شهری به شهرداری‌ها

سلامت نیوز:چندی پیش طرحی در دولت با عنوان واگذاری مسئولیت توزیع آب شهری به شهرداری‌ها مورد بررسی قرار گرفت، اما وزارت نیرو بر این باور است که اجرای این طرح با توجه به شرایط فعلی به نفع مردم نخواهد بود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، رحیم میدانی در گفت‌وگویی، در خصوص این موضوع گفت: درست است که این مساله جنبه‌های مثبتی دارد به‌طوری که مجموعه‌ای از اقدامات خدماتی در داخل شهر همانگ با یکدیگر اجرا می‌شود، اما وزارت نیرو با توجه به شرایط فعلی منابع آبی اعتمادی به اجرایی شدن این طرح ندارد.

وی ادامه داد: با توجه به این‌که مدیریت آب یک مدیریت بهم پیوسته است و در واقع بین آب‌های سطحی و زیرزمینی از نظر کمیت و کیفیت ارتباط وجود دارد، به نظر می‌رسد که اجرایی شدن این طرح نمی‌تواند منافع زیادی را در بر داشته باشد.

معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا تصریح کرد: در شرایط موجود وضعیت شبکه‌های آب شهری مناسب نیست و در این اوضاع این تغییر و تحول نمی‌تواند به نفع مردم تلقی شود.

میدانی با بیان این‌که یک تصمیم خوب باید در یک زمان مساعد گرفته شود، ادامه داد: در حال حاضر به دلیل وضعیت نامناسب اقتصاد آب نتوانسته‌ایم شبکه‌های توزیع آب را ساماندهی و میزان هدررفت فیزیکی و برداشت‌های غیرمجاز را کاهش دهیم که مجموعه این شرایط این موضوع را القاء می‌کند که ایجاد این تغییر و تحول نمی‌تواند به صلاح مردم باشد و بهترین کار این است که در این شرایط وضعیت نامناسب فعلی ساماندهی شود.

وی ضمن نادرست دانستن اجرایی شدن این طرح، اظهار کرد: در این موضوع شکی نیست که اجرای این طرح در این شرایط نمی‌تواند تاثیرات مثبتی داشته باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha