دوره آموزشی آشنایی با قانون و نحوه بكارگیری سلاح و تجهیزات مربوطه برای محیط بانان مسلح استان تهران در روزهای ٣ و ٤ آبان ماه برگزار می شود .

محیط بان باید بداند در چه زمانی و چگونه از سلاح خود استفاده نماید

سلامت نیوز:دوره آموزشی آشنایی با قانون و نحوه بكارگیری سلاح و تجهیزات مربوطه برای محیط بانان مسلح استان تهران در روزهای ٣ و ٤ آبان ماه برگزار می شود .


به گزارش سلامت نیوز به نقل از سایت اطلاع رسانی محیط زیست استان تهران(سامات)، نقی میرزاکریمی با اشاره به اینکه برگزاری این دوره برای محیط بانان استان بسیار مهم و حساس  می باشد، افزود: بر خلاف آنچه برخی مواقع القا می شود محیط بانان مشمول قانون بكارگیری سلاح توسط نیروهای مسلح در مواقع ضرورى می شوند.


وی افزود: ولی آموزش ندیدن محیط بانان یا كافی نبودن دوره های آموزشی یكی از عوامل اصلی بروز حوادث ناگوار است و یك محیط بان باید بداند در چه زمانی و چگونه از سلاح خود استفاده نماید.


 میرزاکریمی با اشاره به اینکه محیط بانی كه می خواهد سلاح حمل نماید باید از هر نیروى مسلح دیگری توجیح تر باشد، اظهار داشت: این بدان علت است که بیشتر اوقات طرف مقابل محیط بان مسلح است و محیط بان در بیشتر اوقات در مكان هایی با متخلف درگیر می شود كه شاهدی وجود نداشته و امكان پشتیبانی وی بدلیل صعب العبور بودن و كمبود امكانات وجود ندارد و یا به سختی صورت می گیرد و اگر محیط بان یا متخلف زخمی شوند امداد رسانی با دشواری صورت می گیرد.


فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان تهران با بیان اینکه برخی مواقع اینگونه برداشت می شود كه بخاطر یك كبك یا كل یا قوچ نباید متخلف كه یك هموطن است كشته یا زخمی شود و بنظر من هم این كاملا درست است كه هیچ انسانی نباید بخاطر كشته شدن حیات وحش كشته شود، ادامه داد: بررسیها نشان داده كه قالب درگیریها زمانی اتفاق می افتد كه شكارچی غیر مجاز در مقابل محیط بان تمرد و مقاومت مسلحانه می نماید ، مگر در مواردی محدود كه آن هم به ضعف آموزش محیط بان بر می گردد.


وی تصریح کرد: اگر محیط بان آموزش كافی ندیده باشد گاهی اوقات موجب می شود بدلیل بی تدبیری یك متخلف كه دست به شكار غیرمجاز زده ، محیط بان بدون رعایت قانون بكارگیری سلاح، متخلف را مورد اصابت گلوله قرار دهد و یا در مقابل، وی را بدلیل ترس از استفاده سلاح سازمانی با سلاح غیر مجاز در حین مقاومت مسلحانه رها كند.


میرزاکریمی با اشاره به اینکه یك محیط بان باید آموزش كافی ببیند و هوشمندانه و با رعایت شرایط و قانون مربوطه از سلاحش استفاده نماید ، اظهار داشت: محیط بانان باید نحوه برخورد با متخلف و نحوه تعامل با جوامع محلی را بیاموزند و با اقتدار وظیفه سازمانی خود را انجام دهند.


وی در پایان خاطر نشان کرد: به امید روزی كه دیگر نیاز به استفاده از سلاح برای حفظ محیط زیست نباشد و برابر اصل ٥٠ قانون اساسی كه حفاظت از محیط زیست را وظیفه عمومی قلمداد می کند امیدواریم همه در این راستا بكوشیم.


گفتنی است دوره آموزشی آشنایی با قانون و نحوه بكارگیری سلاح و تجهیزات مربوطه ویژه محیط بانان مسلح استان تهران از صبح امروز به مدت 2 روز در شهرستان دماوند برگزار می شود و محیط بانان پس از گذراندن دوره تئوری و عملی و شرکت در میدان تیر در صورت قبولی در آزمون و داشتن نمره قابل قبول در امتیازات تیر اندازی موفق به دریافت گواهی این دوره آموزشی خواهند شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha