در بیست و ششمین اجلاس منطقه‌یی اتحادیه بین‌المللی مبارزه با سال و بیماری‌های ریوی در ریاض پایتخت عربستان سعودی از ایران به عنوان فعال ترین كشور در زمینه مبارزه با بیماریهای ریوی به ویژه سل تقدیر شد.

ایران فعال ترین كشور منطقه در زمینه مبارزه با سل و بیماری‌های ریوی

به گزارش  سلامت نیوز به نقل از ایسنا، اجلاس منطقه‌یی اتحادیه بین‌المللی مبارزه با سل و بیماری‌های ریوی در اول فروردین ماه جاری با هدف گسترش فرهنگ مبارزه با سل و مواد دخانی، فعالیت برای ریشه كنی بیماری سل و همچنین كمك به بیماران مسلول در سطح جهان برگزار شد.


در این اجلاس به پاس تلاش های دكتر محمدرضا مسجدی، دبیر كل اتحادیه جهانی مبارزه با سل و بیماری‌های ریوی، نشان ویژه‌ای توسط شاهزاده سلطان بن محمد بن سعود به وی اعطا و از اقدامات همه‌جانبه‌اش در ایجاد هماهنگی‌های جهانی و منطقه‌یی و همچنین برگزاری نشست‌های علمی‌ و همكاری‌های فنی بین‌المللی تقدیر شد.


گفتنی است، دكتر مسجدی استاد دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی در سال 1373 به عنوان دبیر منطقه خاورمیانه اتحادیه جهانی مبارزه با سل و بیماری‌های ریوی انتخاب شد و از سال 2003 میلادی نیز به سمت دبیركل جهانی این اتحادیه منصوب شد و تاكنون نیز پس از سه دوره پیاپی عهده‌دار این مسوولیت است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha