عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران با اشاره به تأثیر نابسامانی‌های دوران کودکی در بروز اختلالات روانپزشکی گفت: رسیدن به موفقیت‌های تحصیلی دانش آموزان مستلزم تأمین بهداشت روان آنها است.

برای مقابله با اضطراب بچه شوید

سلامت نیوز:عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران با اشاره به تأثیر نابسامانی‌های دوران کودکی در بروز اختلالات روانپزشکی گفت: رسیدن به موفقیت‌های تحصیلی دانش آموزان مستلزم تأمین بهداشت روان آنها است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس،علی اصغر اصغرنژاد فرید ، با اشاره به موضوع حفظ و ارتقای بهداشت روان گفت: اختلالات حاد روحی، روانی و ناهنجاری‌های رفتاری موجود در جامعه از جمله بزهکاری‌های اجتماعی مصرف روزافزون مواد مخدر، افزایش آمارهای خودکشی، طلاق لزوم توجه بیش از پیش آحاد جامعه را به بحث حفظ و ارتقای بهداشت روانی گوشزد می‌کند.

وی افزود: همچنین مشخص شده است که ریشه بسیاری از این اختلالات در مشکلات و نابسامانی‌های دوران کودکی و نوجوانی قرار دارد. از این رو مدرسه و محیط‌های آموزشی به دلیل ارتباط با گروه‌های سنی حساس و سرنوشت‌ساز جامعه، همیشه کانون توجه صاحبنظران سلامت بوده است و از طرف دیگر رسیدن به موفقیت‌های تحصیلی که مدارس به عنوان هدف اساسی خود به آن توجه دارند نیز، مستلزم تأمین بهداشت روانی دانش‌آموز است.

عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران تصریح کرد: از آنجا که دانش‌آموزان بیشترین ساعات مفید زندگی خود را در مدرسه می‌گذرانند، اقدامات مفید و ارزنده مسئولین و عوامل آموزشی و اجرایی مدارس و فراهم نمودن محیطی سرشار از نشاط و شادابی می‌تواند در تأمین بهداشت روان آنان نقش مؤثری ایفا کند.

اصغرنژاد فرید به موضوع استرس اشاره کرد و عنوان داشت:برای کاهش استرس محیط بیرونی خود را تنظیم کنید. حتی نورهای فلوئورسنت هم باعث تولید استرس در بدن ما می‌شوند.خودتان را تشویق کنید، سینما بروید، برنامه مورد علاقه‌تان را ببینید. همچنین با افرادی ارتباط برقرار کنید که مثبت و موفق‌اند و حال شما را خوب می‌کنند.

وی با تأکید بر اینکه برای کاهش استرس باید در زندگی خود قانون داشته باشید، افزود: افرادی که در زندگی معنا دارند و معنوی‌تر هستند، استرس کمتری را تجربه می‌کنند همچنین برای مبارزه با اضطراب سطح انتظارات خود را پایین آورده و از خودتان توقع نداشته باشید که تمام کارها را به نحو احسن و بدون هیچ عیبی انجام دهید.

این روانشناس بالینی خاطر نشان کرد:برای مقابله با استرس بچه شوید ، گاهی اوقات کارهای کودکانه انجام دهید. کودک درون خود را نادیده نگیرید چراکه آب‌بازی کردن، نقاشی و رنگ‌آمیز کردن، دیدن فیلم‌های کودکی و ... می‌تواند باعث ایجاد احساس خوب زیادی در ما شوند.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha