معاون رفاه اجتماعی وزارت کار از کاهش میزان کودکان دارای سوءتغذیه در ایران خبر داد.

کاهش میزان کودکان دارای سوءتغذیه در ایران

سلامت نیوز:معاون رفاه اجتماعی وزارت کار از کاهش میزان کودکان دارای سوءتغذیه در ایران خبر داد.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از  ایلنا، احمد میدری در «همایش رفاه اجتماعی؛ نگاهی به گذشته و چشم‌انداز آینده» با اشاره به اینکه پیشرفت‌های خوبی در شاخص‌های توسعه‌ای در سال‌های گذشته داشته‌ایم، اظهار داشت: در سال ۱۹۹۰، پنج درصد کودکان ایران دچار سوءتغذیه بودند که در سال ۲۰۱۴ به سه درصد رسید.

میدری با بیان این مطلب که شاخص کوتاه قدی از ۲۶ درصد به ۷ درصد رسیده است، عنوان کرد: در شاخص مرگ و میر کودکان کمتر از پنج سال از پنج به ۱. ۷ درصد رسیده‌ایم که قابل قبول است.

معاون رفاه اجتماعی وزارت کار ادامه داد: بر اساس گزارشات بین‌المللی ایران در زمینه توسعه انسانی رشد خوبی داشته است؛ به طوری که ما موفق شدیم خود را از لحاظ توسعه انسانی از ردیف متوسط به عالی برسانیم.

میدری با اعلام اینکه میانگین سنوات تحصیلی در ایران از چهار به هشت سال رسیده است، ادامه داد: درآمد ناخالص ملی ما بر اساس قدرت خرید بین المللی ۵۲ درصد افزایش یافته است.

وی ضمن بیان اینکه شاخص مبتلایان به ایدز در خاورمیانه بهتر از آفریقا و آمریکاست، اظهار کرد: در ایران در سال ۲۰۰۰، ۲۴۰۰ مبتلا به ایدز شناسایی شدند که امروز به ۳۱ هزار مورد رسیده است؛ اما باز هم وضعیت ما نسبت به جوامع دیگر بهتر است.

وی با اشاره به اینکه تاثیر جنگ بر وضعیت مردم بسیار پیچیده است، گفت: فقر تبعاتی در دنیا دارد و داعش از همین فقرا سرباز می‌گیرد.

میدری افزود: همه طرفداران صلح باید برای مقابله با فقر با یکدیگر متحد شوند. خیرین نیز باید در این راستا به دولت‌ها در امر فقرزدایی کمک کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha