سه‌شنبه ۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۸
کد خبر: 196411

قائم مقام وزیر رفاه در امور بین‌الملل با بیان اینکه ایران از جمله کشورهایی است که بیشترین توجه را به رفاه اجتماعی داشته است، گفت: با تدبیر دولت یازدهم، امروز هیچ ایرانی فاقد بیمه پایه درمانی نیست.

همه ایرانیان دارای بیمه پایه درمان هستند

سلامت نیوز:قائم مقام وزیر رفاه در امور بین‌الملل با بیان اینکه ایران از جمله کشورهایی است که بیشترین توجه را به رفاه اجتماعی داشته است، گفت: با تدبیر دولت یازدهم، امروز هیچ ایرانی فاقد بیمه پایه درمانی نیست.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  ایسنا، محمد تقی حسینی در همایش رفاه اجتماعی نگاهی به گذشته و چشم‌اندازی به آینده که در مجموعه فرهنگی تلاش در حال برگزاری است، گفت: چند روز گذشته متقارن با 17 اکتبر روز جهانی مقابله با فقر بود. امروز فقر به عنوان مهم‌ترین اولویت نهادهای بین‌المللی مطرح است.

وی ادامه داد: باید فقر را کنار زد و بشریت را از دام فقر و جهل رها کرد. امروز برابری فرصت‌ها، عدالت، آزادی، و کیفیت زندگی همگی به مقوله مقابله با فقر مربوط هستند. باید نگاهی همه جانبه به موضوع رفاه اجتماعی داشته باشیم.

قائم مقام وزیر رفاه در امور بین‌الملل با بیان اینکه دولت‌هایی در معرض شکنندگی قرار دارند که از درآمد متوسط برخوردار هستند و با وجود درآمد متوسط در معرض ناآرامی و عدم ثبات هستند، گفت: مهم‌ترین عامل در این میان توسعه نامتوازن و فقدان عدالت اجتماعی است. یک توسعه متوازن به فرصت‌های برابر در زمینه همه تمایزاتی که انسان‌ها را از هم جدا می‌کند توجه دقیق دارد.

حسینی افزود: مقوله‌هایی چون حقوق معلولان و جلوگیری از مرگ و میر کودکان در رفاه اجتماعی می‌گنجند. روزانه 18 هزار کودک به دلایلی که عمدتا هم قابل پیشگیری هستند جان خود را از دست می‌دهند. اگر می‌خواهیم جهان باثباتی داشته باشیم باید به موضوع رفاه اجتماعی توجه کنیم.

قائم مقام وزیر رفاه در امور بین‌الملل با اشاره به اینکه ایران از جمله کشورهایی است که بیشترین توجه را به رفاه اجتماعی داشته و با ایده برابری و حمایت از همه اقشار، انقلاب کرده است، گفت: انقلاب ما، انقلاب توده‌ای و بورژا نبود. جزو کشورهایی هستیم که بیشترین هزینه را برای رفاه می‌کنیم و در کنار هزینه‌های دولتی خیرین هم نقش اساسی بازی می‌کند. امروز با تدبیر دولت یازدهم هیچ ایرانی فاقد بیمه پایه درمانی نیست.


 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha