سه‌شنبه ۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۴

آتش‌نشانان تهرانی در دو ماجرای جداگانه دو مرد را از مرگ حتمی نجات دادند؛ در یکی از این حوادث یک کارگر ساختمانی پس از سقوط هشت‌طبقه‌ای در کانال تهویه هوا زنده ماند.

سلامت نیوز: آتش‌نشانان تهرانی در دو ماجرای جداگانه دو مرد را از مرگ حتمی نجات دادند؛ در یکی از این حوادث یک کارگر ساختمانی پس از سقوط هشت‌طبقه‌ای در کانال تهویه هوا زنده ماند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه شرق، سیدجلال ملکی، سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران، دراین‌باره گفت: یک حادثه سقوط از ارتفاع به سامانه ۱۲۵ اطلاع داده شد که در پی آن ستاد فرماندهی، آتش‌نشانان ایستگاه ۱۱۶ را به محل حادثه واقع در خیابان میرداماد اعزام کرد.


وی با اشاره به حضور عوامل آتش‌نشانی در محل گفت: محل حادثه یک ساختمان ۱۶طبقه در حال ساخت بود و یکی از کارگران حین کار در طبقه پنجم این ساختمان بود که ناگهان به کانال تهویه هوا افتاده و به طبقه منفی سه سقوط کرده بود. سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران با بیان اینکه نیروهای آتش‌نشانی با حضور در طبقه منفی سه، این کارگر ۴۳ساله را به سطح زمین منتقل کردند، افزود: بلافاصله این کارگر که دچار آسیب‌دیدگی شدید شده اما زنده بود، به وسیله عوامل اورژانس به بیمارستان منتقل شد.


ملکی علت این حادثه را بی‌احتیاطی کارگر حین کار اعلام کرد و گفت: عوامل آتش‌نشانی پس از ایمن‌سازی محل به عملیات خود خاتمه دادند.
در دومین عملیات آتش‌نشانان با حضور در محل آتش‌سوزی ساختمان مسکونی، یک مرد جوان را از میان شعله‌های آتش نجات دادند. ساعت ٥:٣٥ صبح دیروز در پی تماس ساکنان یک ساختمان مسکونی با سامانه ١٢٥ و اعلام گزارشی مبنی بر آتش‌سوزی در یک واحد مسکونی، آتش‌نشانان به‌سرعت با هماهنگی ستاد فرماندهی خود را به بزرگراه اشرفی‌اصفهانی (مسیر جنوب به شمال)، خیابان طباطبایی رساندند.


حسین حسین‌بیگی، مدیر منطقه یک عملیات، درباره این حادثه گفت: در طبقه سوم یک ساختمان چهار طبقه ٢٠واحدی، یک واحد مسکونی دچار آتش‌سوزی شده بود و دود بسیار زیادی از پنجره‌های آن زبانه می‌کشید.


وی با بیان اینکه یک مرد حدودا ٣٠ساله داخل تراس این واحد مسکونی محبوس شده بود و درخواست کمک می‌کرد، افزود: نیروهای عملیاتی بلافاصله به دو گروه تقسیم شدند که گروه اول پس از قطع جریان برق و گاز ساختمان و ایمن‌سازی محل حادثه، با استفاده از خودرو بالابر، دستگاه‌های تنفسی و لوله‌های آبرسانی از چندین سمت عملیات مهار شعله‌های آتش را آغاز کردند.


این مدیر منطقه تصریح کرد: هم‌زمان گروه دوم آتش‌نشانان با تجهیزات کامل، خود را به تراس واحد مسکونی رساندند و مرد جوان را که دچار آسیب‌دیدگی شده بود، از ساختمان خارج کردند و وی را برای انتقال به مراکز درمانی تحویل امدادگران اورژانس دادند.


حسین بیگی با اعلام اینکه علت بروز این حادثه از سوی کارشناسان علت‌یابی در حال بررسی است، خاطرنشان کرد: نیروهای عملیاتی پس از اطمینان از نبود خطر در ساختمان مسکونی و تحویل محل حادثه به مأموران نیروی انتظامی، مأموریت خود را به پایان رساندند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha