سه‌شنبه ۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۵
کد خبر: 196417

برخی افراد هیجان رفتن به باشگاه رادارند و بعضی دیگر باید خود را قانع کنند تا به باشگاه بروند. اما گاهی وقت‌ها بهتر است از رفتن به باشگاه یا ورزش کردن صرف‌ نظر شود.

ورزش کردن در این موارد ممنوع!

سلامت نیوز: برخی افراد هیجان رفتن به باشگاه را دارند و بعضی دیگر باید خود را قانع کنند تا به باشگاه بروند. اما گاهی وقت‌ها بهتر است از رفتن به باشگاه یا ورزش کردن صرف‌ نظر شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه خراسان، در این مطلب به نقل از نیوزویک به شرایط و موقعیت هایی اشاره شده است که در آن باید از ورزش کردن صرف نظر شود.


تب‌ دارید:
تب یعنی این که بدن در حال مقابله با بیماری است؛ بنابراین استرس کار و فعالیت بیشتر بدن را خسته تر می کند. علاوه بر آن ورزش باعث افزایش درجه حرارت بدن نیز می‌شود.


اخیراً در مسابقات شرکت داشتید:
بدن نیاز به زمان بازسازی دارد، بنابراین به استراحت بپردازید و اگر هم اصرار به ورزش کردن دارید، به ورزش‌های سبک مانند پیاده‌روی، یوگا و دوچرخه‌سواری اقدام کنید.


آسیب‌ دیده‌اید:
به بدن اجازه دهید التیام پیدا کند. در صورت اصرار ،  به ورزشی بپردازید که قسمت آسیب‌دیده درگیر نشود.


به آنفلوآنزا مبتلا شده اید:
همان‌گونه که قبلاً اشاره کردیم، ورزش به بدن استرس وارد می‌کند درنتیجه بدن سخت ‌تر می‌تواند با بیماری مقابله کند. در برخی مواقع ورزش سیستم ایمنی را تقویت می‌کند اما نه زمانی که دچار آنفلوآنزا شده اید یا به دلیل سرماخوردگی، ناراحتی تنفسی دارید. ورزش باعث می‌شود بدن سخت ‌تر بتواند بهبود پیدا کند و شاید هم بیماری تشدید شود.


بدن کوفته شده است:
اگرچه تحرک برای بدن کوفته شده ، خوب است زیرا کمک می‌کند تا عضلات کشیده شود و بدن اکسیژن لازم را برای ترمیم و رشد دریافت کند؛ اما ورزش سنگین  نه‌ تنها دردناک است بلکه استرس زیادی روی عضلات که نیاز به استراحت دارد وارد می کند. سعی کنید در منزل به حرکت‌های نرم یا یوگا بپردازید.اصطلاح کوفتگی برای بروز کبودی به کار می رود که معمولاً توسط رگ های خونی آسیب دیده ایجاد می شود. آسیب دیدگی عروق خونی ممکن است در پی یک ضربه به پوست ایجاد شود. گاهی اوقات، عروق خونی مجروح، شروع به نشت در داخل بافت می کند.اگر کوفتگی پس از ورزش بیش از 72 ساعت حس شود، باید بدانید که بیش‌ازحد ورزش می‌کنید و بدن نیاز به استراحت دارد.


مجبورید همیشه از دورهمی هایی که دوست دارید، بگذرید:
اگر به دلیل ورزش، از رفتن به یک دور همی با دوستان باید صرف‌نظر کنید گاهی بهتر است دور همی را انتخاب کنید. دورهم بودن با افرادی که دوست دارید تاثیر مثبتی روی سلامتی دارد.


طی روز حرکت جسمی داشتید:
اگر در کوه ‌نوردی، دوچرخه ‌سواری یا یوگا شرکت کردید بدانید این اندازه حرکت کافی است و نیاز به رفتن به باشگاه در آن روز ندارید.


هنگامی ‌که بیش‌ازاندازه خسته هستید:
اگر کمی خسته هستید شکی نیست که ورزش بهترین راه دریافت انرژی است در غیر این صورت رفتن به باشگاه درحالی‌که بیش‌ازحد خسته هستید، احتمال اشتباه و آسیب ‌دیدگی را بالا می برد.


درد جدید و مداوم دارید:
اگرهنگام ورزش کردن دچار درد شدید می‌شوید ورزش را قطع و بلافاصله به پزشک مراجعه کنید تا این درد به مشکل جدی تبدیل نشود.


حوصله ورزش ندارید:
به جای این ‌که خود را وادار به فعالیت ورزشی کنید، فکر کنید که به چه ورزشی علاقه مند هستید. شاید زمان آن رسیده است که نوع ورزش خود را تغییر دهید.


عمل  جراحی داشتید:
اگر زایمان یا جراحی داشتید و پزشک اجازه ورزش کردن را داده است، باز هم به بدن خود توجه کنید. اگر احساس می‌کنید که بدنتان نیاز به استراحت بیشتری دارد، استراحت کنید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha