سه‌شنبه ۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۷
کد خبر: 196423

وزیر بهداشت عصاره دیدارش با مقام معظم رهبری، رضایت ایشان از دست‌اندرکاران طرح تحول نظام سلامت دانست و درباره حاشیه‌سازی برخی رسانه‌ها درباره کارانه پزشکان، گفت: این حاشیه‌سازی‌ها علیه مردم است.

میزان رضایت مردم از طرح تحول نظام سلامت

سلامت نیوز: وزیر بهداشت عصاره دیدارش با مقام معظم رهبری، رضایت ایشان از دست‌اندرکاران طرح تحول نظام سلامت دانست و درباره حاشیه‌سازی برخی رسانه‌ها درباره کارانه پزشکان، گفت: این حاشیه‌سازی‌ها علیه مردم است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، دکتر سیدحسن هاشمی در مراسم رونمایی از تولید داخل دومین داروی پرفروش جهان در شرکت داروسازی سیناژن با بیان اینکه سالانه 20 تا 25 قلم داروی جدید به داروهای کشور اضافه می شود، در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره میزان موفقیت طرح تحول نظام سلامت، گفت: طرح تحول را باید از نگاه مردم سوال کرد و از مردم پرسید که این طرح چقدر موفق بوده است چرا که تحول سلامت برای مردم اجرا شد.


وی درباره میزان رضایت مردم از طرح تحول نظام سلامت، گفت: نظرسنجی‌هایی که هر ماه از سوی دستگاه‌هایی چون ایرنا، مرکز ملی آمارایران و ... انجام شده نشان می‌دهد که رضایت‌مندی مردم از طرح تحول نظام سلامت بالای 70 درصد است. باید بگویم که برای ما مهمترین ارزش نگاه مردم است و اگر مردم از خدمتی راضی نباشند خدا هم راضی نمی‌شود.

وزیر بهداشت ادامه داد: البته مطئنم که نواقص ما کم نیست اما مردم بزرگوارند و چون تلاش شبانه روزی همکاران‌مان را می‌بینند ابراز رضایت می‌کنند اما ما به کاستی‌هایمان واقفیم و امیدواریم دولت و مجلس حمایت بیشتری از تحول سلامت انجام دهند.

 در زمینه داروهای خاص هیچ مشکلی در کشور وجود ندارد

هاشمی در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره داروهای بیماران خاص، گفت: درباره تامین داروهای خاص هیچ مشکلی در کشور نداریم و داروهای این بیماران در کشور وجود دارد اما برخی بیماران از میزان پوشش بیمه‌ای برخی داروها گلایه‌مند هستند که البته بیمه‌ها هم مشکلات خاص خود را دارند.

 حاشیه سازی‌ها در حوزه سلامت علیه مردم است

وی در پاسخ به سوال دیگری درباره دیدار اخیرش با رهبر معظم انقلاب و صحبت‌هایی که درباره فیش‌های حقوقی پزشکان در این دیدار انجام شده بود، گفت: مقام معظم رهبری در جریان اقدامات دولت در کشور از جمله اقدامات حوزه سلامت هستند که از ایشان به خاطر حمایت‌هایشان تشکر می‌کنیم. دیدار با ایشان ملاقات خوبی بود البته من اجازه نگرفتم که مطالب‌شان را نقل کنم اما باید توجه کرد که بحث کارانه‌های پزشکی و حقوق و دستمزدشان از سایر دستگاه‌های متفاوت است. من بارها این موضوع را اعلام کرده‌ام اما برخی رسانه‌ها در این باره کم لطفی می‌کنند.

وزیر بهداشت با بیان اینکه حقوق و دستمزد پزشکان همان است که من قبلا اعلام کرده‌ام، ادامه داد: خوب است که سازمان بازرسی نیز این حقوق‌ها را اعلام کند. اگر می‌گویم یک جراح مغز کل حقوقش 2.5 میلیون است واقعیت دارد اما بخش دیگری از دریافتی پزشکان مربوط به قانونی است که در سال 74 تصویب شده و طبق آن 30 درصد میزان کار پزشک را به خودش پرداخت کرده و 70 درصدش را دولت بر می‌دارد. حال با توجه به اینکه تعداد متخصصین در برخی رشته‌ها کم است اگر جراحی در یک شهر مرزی 600 عمل جراحی را در طول یک ماه انجام می‌دهد طبیعتا دریافتی‌اش از پزشکی که در تهران شش عمل انجام می‌دهد بیشتر است. در عین حال اگر به تعداد کافی متخصص در اختیار داشتیم این دریافتی بین آنها تقسیم می‌شد اما متاسفانه در این زمینه کمبود وجود دارد.

هاشمی تاکید کرد که برای ما مهمترین موضوع مراقبت از سلامت مردم و حفظ حقوق آنهاست و بعد از آن به حفظ عدالت بین رشته‌ای توجه می‌کنیم که تنها راه‌حل ایجاد این عدالت، تربیت پزشک و متخصص به میزان کافی است.

وی با بیان اینکه همانطور که هیات وزیران موضوع کارانه را از سایر حقوق‌ها و دستمزدهای دستگاه‌های دیگر جدا کردند سایر مسئولان کشور هم نظرشان همین است، گفت: اگر این حاشیه‌سازی‌ها به قصد خدمت به مردم است باید قبول کنیم که حاشیه‌سازی علیه مردم عمل می‌کند و درست نیست.

عصاره دیدار با رهبری، رضایت از دست‌اندرکاران طرح تحول بود

وزیر بهداشت گفت: عصاره دیدار با مقام معظم رهبری نشان دهنده رضایت‌ ایشان از دست‌اندرکاران طرح تحول نظام سلامت بود و همچنین نگرانی از این موضوع که منابع این بخش پایدار نباشد و در گذر زمان کاهش یابد که در این زمینه مجلس باید توجه ویژه‌ای به این موضوع در تدوین برنامه ششم توسعه داشته باشد.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha