عضو هیات رییسه مجلس با بیان اینکه منابع جهت پرداخت بدهی بیمه‌ها به داروخانه‌ها در اختیار دولت است، گفت: داروخانه‌ها کمی صبوری کنند، دولت تا پایان آبان بدهی بیمه‌ها به داروخانه‌ها را پرداخت خواهد کرد.

دولت تا پایان آبان بدهی داروخانه ها را پرداخت‌می‌کند

سلامت نیوز: عضو هیات رییسه مجلس با بیان اینکه منابع جهت پرداخت بدهی بیمه‌ها به داروخانه‌ها در اختیار دولت است، گفت: داروخانه‌ها کمی صبوری کنند، دولت تا پایان آبان بدهی بیمه‌ها به داروخانه‌ها را پرداخت خواهد کرد.

به گزارش سلامت نیوز، اکبر رنجبرزاده در گفت‌وگو با خانه‌ملت، در واکنش به نامه رئیس انجمن داروسازان به وزیر کار درباره عدم پرداخت بدهی بیمه سلامت ایرانیان به داروخانه‌ها، گفت: پرداخت همراه با تاخیر بیمه‌ها جهت تامین مطالبات داروخانه‌ها، بیمارستان‌ها و پزشکان امری قطعی است، متاسفانه در مقاطعی مدت زمان عدم پرداخت بدهی به یک سال نیز کشیده شده است، درحالیکه تعیین تکلیف مطالبات داروخانه‌ها حق این مراکز است.

نماینده مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی با یادآوری مصوبه مجلس در خصوص اینکه دولت مجاز است از اوراق به میزان 8هزار میلیارد جهت پرداخت بدهی بیمه‌ها وارد، تصریح کرد: دولت اگر با جدیت موضوع را پیگیری کند نهایت تا دو هفته آینده بدهی بیمه‌ها به داروخانه‌ها پرداخت خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه داروخانه‌ها باید صبوری کنند، افزود: انتظار است این بدهی تا پایان آبان ماه به داروخانه‌ها پرداخت شود، شرایط لازم و منابع در اختیار دولت قرار گرفته است، این روزها تنها در گیر و دار کارهای خزانه و وزارت اقتصاد و دارایی هستند تا مشخص شود اوراق چگونگه و به چه نحوی به پول تبدیل شود تا بتوانند به داروخانه‌ها پرداخت کنند.

رنجبرزاده با بیان اینکه اقدام داروخانه‌های کشور جهت دریافت هزینه نسخ دفترچه‌های بیمه درمانی به صورت آزاد در اعتراض به تاخیر پیش آمده مناسب نیست، گفت: این موضوع نباید لاینحل بماند، بلکه از سوی دولت هزینه بابت تاخیر نیز باید به داروخانه‌ها پرداخت شود تا دولت رضایت داروخانه‌ها را جلب کند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: در صورتی که بدهی بیمه‌ سلامت ایرانیان به داروخانه‌ها تا پایان آبان ماه پرداخت نشود، کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی مسئولان مربوطه را به کمیسیون دعوت و موضوع را پیگیری و بررسی خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری خانه‌ملت، رهبر مژدهی آذر، رئیس انجمن داروسازان در نامه‌ای به ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه‌اجتماعی ضمن انتقاد به بی‌توجهی دولت به مشکلات اقتصادی پیش آمده برای داروسازان در پی انجام طرح تحول سلامت نوشت بود که در حال حاضر بیمه سلامت ایرانیان ۷ ماه به داروخانه ها بدهکار است. همچنین در این نامه تاکید کرده بود که چنانچه بخشی از بدهی سازمان‌های بیمه‌ دولتی، به ویژه بیمه سلامت، تا پایان مهر ماه با داروخانه‌ها تسویه نشود، متعاقبا و در تاریخ مشخصی کلیه داروخانه‌های کشور در یک اقدام هماهنگ، هزینه نسخ دفترچه‌های بیمه درمانی را آزاد محاسبه خواهند کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha