معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی استان کرمان گفت: ستایش، کودک سه ساله که در رفسنجان مورد آزار قرار گرفت قطعا به خانواده اش تحویل نمی شود.

سلامت نیوز: معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی استان کرمان گفت: ستایش، کودک سه ساله که در رفسنجان مورد آزار قرار گرفت قطعا به خانواده اش تحویل نمی شود.

به گزارش سلامت نیوز، عباس بلندی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این کودک پس از بهبودی با دستور قضایی در مراکز بهزیستی نگهداری خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: برای ورود کودکان آسیب دیده به مراکز بهزیستی، واحد مددکاری ابتدا بررسی های لازم را انجام می دهد تا این افراد را به اعضای دارای صلاحیت از خانواده خود واگذار کند و در صورت نبود فرد واجد شرایط، این کودکان در مراکز بهزیستی نگهداری خواهند شد.

وی ادامه داد: چند روز قبل در پی گزارش یکی از شهروندان به اورژانس اجتماعی رفسنجان بالافاصله تیم های سیار خدمات اجتماعی بهزیستی این شهرستان در محل حاضر شده و این کودک را تحویل گرفتند.

بلندی گفت: سیستم اورژانس اجتماعی تا زمانی که دستور قضایی داشته باشد، این کودک را در مراکز شبانه روزی نگهداری خواهد کرد.

وی اظهار کرد: در صورتی که دستگاه قضایی براساس قانون حمایت از کودکان بی سرپرست و بد سرپرست مجوز واگذاری این کودک برای فرزند خواندگی را صادر کند، امکان واگذاری این کودک به خانواده های متقاضی وجود دارد.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان رفسنجان نیز گفته است: ابتدای حادثه کودک آزاری در رفسنجان، مادر طفل به عنوان متهم دستگیر اما پس از انجام تحقیقات مشخص شد که کودک آزاری توسط ناپدری معتاد طفل انجام شده است.

حسین رئیسی نژاد افزود: مادر ستایش که هشت ماهه باردار است نیز مورد ضرب و جرح توسط ناپدری طفل قرار گرفته و پس از تکمیل تحقیقات آزاد شده است.

وی گفت: دستورات قضایی لازم برای دستگیری ناپدری ستایش صادر شده است و با مجرم پرونده ستایش که در چند روز گذشته مورد آزار و اذیت قرار گرفته است، برخورد قاطع قضایی خواهد شد و مجازات حبس در انتظار وی خواهد بود.

دادستان رفسنجان اضافه کرد: وضعیت عمومی ستایش مطلوب است و این کودک پس از سلامتی کامل با دستور مقام قضایی برای نگهداری به بهزیستی تحویل داده خواهد شد.

فرماندار رفسنجان نیز دیروز (دوشنبه) به همراه رئیس اداره بهزیستی این شهرستان از ستایش در بیمارستان علی ابن ابیطالب (ع) رفسنجان عیادت کرد.

مرکز این شهرستان در 110 کیلومتری شمال کرمان است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha