شنبه ۴ اردیبهشت ۱۳۸۹ - ۱۲:۲۸
کد خبر: 19644

مسئول پژوهش مرکز رشد جهاد دانشگاهی واحد هرمزگان از تولید مکمل های غذایی از جلبک های دریایی خبر داد و گفت: این مکمل ها به زودی با دریافت مجوز وارد بازار می شوند.

حمید یاسی پور در گفتگو با مهر با بیان این خبر افزود: جلبک های دریایی سرشار از ویتامین ها و عناصر مختلف هستند که از این رو در بسیاری از کشورهای دنیا با استفاده از این جلبک ها، فراورده های مختلفی تولید می شود.

وی یکی از کاربردهای این جلبکها را تولید مکملهای غذایی دانست و گفت: با توجه به ارزش غذایی این ماده، یکی از واحدهای فناوری مرکز شد جهاد دانشگاهی واحد هرمزگان طی تحقیقاتی اقدام به تولید مکملهای غذایی با استفاده از جلبکهای دریایی کرد.

مسئول پژوهش مرکز رشد جهاد دانشگاهی واحد هرمزگان به ویژگیهای مکمل غذایی تولید شده در این مرکز اشاره کرد و ادامه داد: این مکمل غذایی حاوی آهن، کلسیک، سدیم، منیزیم، روی و ویتامین های A, B,C و E و همچنین دارای امگا 3 و 6 است.

یاسی پور با اشاره به مزیتهای این مکمل غذایی نسبت به سایر مکملها خاطرنشان کرد: به دلیل غنی بودن جلبکها از ویتامین ها و عناصر مفید، مواد شیمیایی به آن اضافه نشده است و با مصرف آن کلیه مواد مورد نیاز تامین می شود.

وی یادآور شد: این مکمل تولید شده است و در حال حاضر مراحل اخذ مجوز برای توزیع در بازار را می گذراند. امیدواریم تا پایان سال جاری این محصول به بازار عرضه شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha