نایب رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با تاکید بر ضرورت حمایت از بیماران سوختگی در برنامه ششم توسعه گفت: در این برنامه دولت را مکلف به اختصاص ۱۰ درصد از تخت های بیمارستانی به این بیماران کردیم.

حمایت از بیماران سوختگی در برنامه ششم

سلامت نیوز:نایب رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با تاکید بر ضرورت حمایت از بیماران سوختگی در برنامه ششم توسعه گفت: در این برنامه دولت را مکلف به اختصاص ۱۰ درصد از تخت های بیمارستانی به این بیماران کردیم.

به گزارش سلامت نیوز، محمد حسین قربانی در گفت وگو با خانه ملت، در واکنش به اظهارنظری مبنی بر سوختگی سالانه 3 هزار نفر در ایران بر اثر سوختگی، افزود: واقعیت آن است که یکی از وعده های عملیاتی نشده در برنامه پنجم توسعه، اختصاص 10 درصد از تخت های بیمارستانی به بیماران سوختگی بود.

نماینده مردم آستانه اشرفیه در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: در حالی که انتظار بود در سایه طرح تحول سلامت حمایت از بیماران سوختگی مورد توجه قرار گیرد و حداقل برنامه پنجم توسعه شکل اجرایی به خود گیرد اما متاسفانه شاهد هستیم که همچنان این بند از قانون عملیاتی نشده است.

این نماینده مردم در مجلس دهم، تصریح کرد: متاسفانه در زمینه حمایت از بیماران سوختگی با مصیبت مواجه هستیم زیرا کمبود تخت های بیمارستانی مشکلات این بیماران را دوچندان کرده است.

وی یادآور شد: بدون شک اگر از لحاظ تامین منابع قادر به اختصاص 10 درصد از تخت های بیمارستانی به بیماران سوختگی نباشیم می توانیم حداقل در مراکز استان ها از این خدمت بهره مند شویم این درحالی است که در این زمینه نیز نتوانستیم اقدام قابل قبولی را به انجام دهیم.

قربانی تاکید کرد: با توجه به ضرورت این امر، دربرنامه ششم توسعه، بندی را ذکر کردیم که بر مبنای آن اختصاص بخشی از تخت های بیمارستانی به بیماران سوختگی بار دیگر مورد توجه قرار گرفت که نمایندگان کمیسیون بهداشت نیز بر ماندگاری و اجرای این بند از قانون اصرار دارند که امیدواریم در قالب طرح تحول سلامت این موضوع نیز پیگیری شود.

نایب رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، درباره حمایت های بیمه ای بیماران سوختگی، گفت: این حمایت ها در قالب تعرفه های درمانی افزایش پیدا کرده اما نکته قابل تامل هزینه های سرسام آور این بیماران است که درهر حال بیمه ها نیز تاحدی می توانند این پشتیبانی را انجام دهند.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha