چهارشنبه ۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۲
کد خبر: 196459

کمر درد سمجی که دست از سرتان بر نمی دارد ممکن است تنها به دلیل پارو زدن، بلند کردن وزنه های سنگین یا استفاده از کفش پاشنه بلند نباشد. این نشانه ها می گوید کمر دردتان ممکن است در واقع آرتروز یا آرتروز ستون فقرات باشد.

وقتی کمردرد نشانه آرتروز است

سلامت نیوز: کمر درد سمجی که دست از سرتان بر نمی دارد ممکن است تنها به دلیل پارو زدن، بلند کردن وزنه های سنگین یا استفاده از کفش پاشنه بلند نباشد. این نشانه ها می گوید کمر دردتان ممکن است در واقع آرتروز یا آرتروز ستون فقرات باشد.

با درد از خواب بیدار می شوید

به گزارش سلامت نیوز به نقل از سایت دکتر کرمانی، اگر صبح که از خواب بیداری می شوید کمرتان درد می کند، ممکن است این درد به دلیل مشخصه های التهابی آرتروز باشد. وقتی التهاب داشته باشید تغییرات ناشی از آرتروز نیست که اذیتتان می کند، عصب ها هستند که در واقع موجب ناراحتی تان شده اند. درد همچنین ممکن است به دلیل فتق دیسک اتفاق بیفتد چون به بیرون فشار می آورد و به عصب های نخاع ضربه می زند.

فتق دیسک با  بیماری دژنراتیو دیسک مشترک هستند که معمولا آرتروز نیز به همراهشان است. حواستان به کمر درد هایی که اول صبح شروع می شود و تا نیم ساعت نیز ادامه پیدا می کند باشد. در افراد مبتلا به آرتروز، درد در ادامه روز رو به بهبودی می رود اما با شروع شب دوباره بدتر می شود. با این حال دردهای شبانه ممکن است به دلیل آرتروز نباشد بلکه دلیلشان فشاری باشد که از کارهای روزانه به بدن وارد شده است.

دیگر قسمت های بدن نیز درد می کنند

وقتی آرتروز ستون فقرا پیشرفت می کند، ساییدگی و پارگی استخوان های مهره می تواند باعث فشار روی نخاع و اعصاب شود. از آنجا که اعصاب از کمر پایین رفته و به دیگر نقاط بدن متصل می شوند ممکن است در ران ها، باسن، پاها و کف پاها نیز احساس درد، بی حسی، مور مور شدن یا ضعف داشته باشید. این عصب ها به عضلات پاها می روند و به همین دلیل است که احساس ضعف می کنید.

ستون فقراتتان بیش از حد سفت شده است

صبح ها حتی اگر درد هم نداشته باشید ممکن است در قسمت کمر احساس سفتی کنید. در بیشتر موارد وقتی به حرکت در می آیید سفتی از بین می رود اما با فرا رسیدن شب و به دلیل فشار های روز ممکن است دوباره درد به سراغتان بیاید. خم شدن و قوس دادن به کمر ممکن است درد آور باشد و همچنین این درد ممکن است از یک نقطه به نقاط دیگر بدن برود – برای مثال یک روز شانه ها درد می کند و روز دیگر گردن.

درد به بدتر شدن ادامه می دهد

هرکسی به گونه ای درد را تجربه می کند و زمان درست یا غلطی برای مراجعه به پزشک نیست. برخی بیماران به دلیل دردی بسیار جدید مراجعه می کنند و بعضی دیگر پس از گذشت ماه ها یا شاید سال ها از دردی که می کشیدند تازه به فکر مراجعه به پزشک افتاده اند. اگر دردهایی که به سراغتان می آیند بیش از چهار تا شش هفته دوام دارند به پزشک مراجعه کنید. بسیاری از کشیدگی های عضله یا آسیب های جزئی بعد از این دوره زمانی بهبود می یابند. بنابراین اگر درد به قوت خود باقی ماند یا بدتر هم شد حتما مراجعه به پزشک را در برنامه خود قرار دهید.

درد، مزاحم خوابتان شده است

کمر دردی که شب ها اجازه نمی دهد به خواب روید باعث ایجاد چرخه ای معیوب می شود: اگر به اندازه کافی نخوابید درد ممکن است بدتر شود اما اگر درد باعث شده شب ها بیدار بمانید راهی برای بهتر شدنش نمی ماند. اگر دردی که دارید آنقدر شدید است که مزاحم خوابیدنتان شده و روی کیفیت زندگی تان تاثیر گذاشته توصیه می کنم هرچه زودتر به یک پزشک متخصص مراجعه کنید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha