برخی مواد خوراکی با از بین بردن احساس خستگی، موجب تقویت انرژی بدن می شوند.

با این مواد خوراکی انرژی بدنتان را افزایش دهید

سلامت نیوز: برخی مواد خوراکی با از بین بردن احساس خستگی، موجب تقویت انرژی بدن می شوند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، زمانیکه ما احساس خستگی می کنیم در حقیقت بدن فاقد انرژی بدست آمده از مواد غذایی برای عملکرد خوب است.

معمولا زنان بیش از مردان دچار احساس خستگی می شوند بطوریکه در بین زنان ۱۸ تا ۴۴ سال، زنان حدودا دو برابر مردان (۱۵.۷ درصد در مقابل ۸.۷ درصد) احساس خستگی مفرط می کنند.

متخصصان تغذیه معتقدند خوردن مواد مغذی کامل موجب تامین سوخت بدن ما می شود و انرژی روزمره ما را تامین می کند. در ادامه به ۴ ماده خوراکی که با خستگی مقابله کرده و موجب افزایش انرژی بدن می شوند اشاره می شود.

مغزیجات آجیلی

مغزیجات منبع غنی انرژی و سرشار از پروتئین، ویتامین ها، مواد معدنی و چربی های سالم هستند. ماکادمیا یا فندق استرالیایی دارای بیشترین میزان چربی اشباع در بین تمام مغزیجات دیگر است، بطوریکه ۸۰ درصد محتوای چربی آن، مونواشباع بوده، موجب کاهش تری گلیسیریدها شده و تاثیرات مفیدی برای کلسترول LDL و HDL دارد.

جو دوسر

جو دوسر یک فیبر محلول است که از افزایش ناگهانی قند خون در اواخر روز مقابله می کند. از آنجائیکه این ماده خوراکی در دستگاه گوارش حل نمی شود، همچون یک فیلتر در مقابل جذب قند و چربی ها عمل می کند.

جو دوسر مملو از فیبر و تاحدودی پروتئین است که هر دو در احساس سیری نقش دارند. همچنین حاوی کربوهیدرات های باکیفیت است که در بدن به شکل گلیکوژن ذخیره شده و سوخت مغز و ماهیچه ها را تامین می کنند و در نتیجه سطح قندخون در کل روز ثابت می ماند.

شیر

شیر آب بدن را تامین کرده و به حفظ تعادل الکترولیتی به هنگام تعریق کمک می کند. طبق مطالعه سال ۲۰۱۲، نوشیدن کازئین، پروتئین موجود در شیر، به هنگام شب و قبل از رفتن به رختخواب موجب شل شدن ماهیچه ها و ایجاد خوابی آرام می شود.

هندوانه

این میوه تابستانی از احساس بی آبی یا احساس خستگی ممانعت می کند. با وجود ۹۲ درصد میزان آب، سوخت بدن را تامین می کند و منبع خوب آب برای مقابله با احساس خستگی است. به علاوه هندوانه حاوی اسیدآمینه موسوم به L-citrulline است که در کاهش حس خستگی نقش دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha