چهارشنبه ۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۸
کد خبر: 196486

رئیس کنگره ملی زخم و ترمیم بافت اعلام کرد: بر اساس آمارها تخمین زده می‌شود شش میلیون نفر دیابتی در کشور داشته باشیم که یک‌چهارم از این تعداد مبتلا به زخم پای دیابتی هستند.

ابتلای یک‌ونیم میلیون نفری ایرانیان به زخم پای دیابتی

سلامت نیوز: رئیس کنگره ملی زخم و ترمیم بافت اعلام کرد: بر اساس آمارها تخمین زده می‌شود شش میلیون نفر دیابتی در کشور داشته باشیم که یک‌چهارم از این تعداد مبتلا به زخم پای دیابتی هستند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، دکتر سیدمهدی طبایی روز چهارشنبه، 5 آبان ماه در مراسم افتتاح سومین کنگره ملی و اولین کنگره بین‌المللی زخم و ترمیم بافت که توسط جهاد دانشگاهی در سالن غرضی بیمارستان میلاد برگزار شد، با بیان اینکه آمار دقیقی درباره تعداد مبتلایان به زخم پای دیابتی در کشور وجود ندارد، اظهار کرد: البته بر اساس مطالعات مقطعی در کشور تخمین زده می‌شود بیش از شش میلیون نفر دیابتی در کشور وجود داشته باشد که یک‌چهارم آنها امکان ابتلا به زخم پای دیابتی را دارند.

وی اضافه کرد: بر همین اساس تخمین زده می‌شود یک‌ونیم میلیون نفر از جمعیت دیابتی کشور مبتلا به زخم پای دیابتی هستند.

رئیس کنگره ملی زخم و ترمیم بافت یادآور شد: بر اساس آمارها سالانه حدود 200 هزار نفر به جمعیت دیابتی‌ها اضافه می‌شوند و دیابت تنها یکی از علت‌های بروز زخم است.

طبایی با بیان اینکه بیماران دیابتی به دلیل اختلالات عروقی به زخم پای دیابتی مبتلا می‌شوند، خاطرنشان کرد: این بیماری بار اقتصادی زیادی در بر دارد، به‌گونه‌ای که پیش‌بینی می‌شود تا سال 2020 حدود 22 بیلیون دلار هزینه درمان زخم‌های مزمن دیابتی در دنیا خواهد شد.

وی با اشاره به عوارض بروز این زخم‌ها در بیماران مبتلا اظهار کرد: متاسفانه زخم پای دیابتی در حال افزایش است که این امر به دلیل سبک زندگی و مسن شدن جمعیت جامعه است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha