سرپرست مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی کشور از توسعه اورژانس هوایی در تهران با همکاری ناجا و شهرداری خبر داد و گفت: در این زمینه دو نقطه را برای توسعه اورژانس هوایی در تهران نشانه‌گذاری کرده‌ایم.

توسعه اورژانس هوایی در تهران/جذب ۳۸۰۰ نیرو برای اورژانس ۱۱۵

سلامت نیوز: سرپرست مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی کشور از توسعه اورژانس هوایی در تهران با همکاری ناجا و شهرداری خبر داد و گفت: در این زمینه دو نقطه را برای توسعه اورژانس هوایی در تهران نشانه‌گذاری کرده‌ایم.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، دکتر پیرحسین کولیوند در نشست مشترک مسئولان سازمان پدافند غیر عامل و وزارت بهداشت درباره اقدامات اورژانس پیش بیمارستانی در حوزه پدافند غیر عامل گفت: درباره اقدامات سریع اورژانس پیش بیمارستانی در حوزه پدافند غیر عامل از نظر نرم افزاری، سخت افزاری و منابع انسانی برنامه‌های مفصلی داریم؛ به عنوان مثال یکی از برنامه‌هایمان این است که در شهرهای بزرگی مانند تهران با توجه به ترافیک سنگین آنها از موتورآمبولانس استفاده کنیم که این خدمت طی مدت کوتاهی در تمام خیابان‌های تهران مستقر می‌شود.

وی افزود: همچنین بحث توسعه اورژانس هوایی را در شهرهای بزرگ در دستور کار داریم که در این زمینه با همکاری ناجا و شهرداری دو نقطه را در تهران نشانه گذاری کردیم تا بتوانیم اورژانس هوایی را در تهران توسعه دهیم. البته در این زمینه هفت دانشگاه علوم پزشکی کشور تا چند ماه آینده پایگاه‌های هوایی‌شان را ایجاد می‌کنند و هفت پایگاه هوایی دیگر به ۲۰ پایگاه موجود اضافه می‌شود.

سرپرست مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی کشور از پیشبرد روند تجهیز، تکمیل و افزایش آمبولانس‌ها خبر داد و گفت: البته آنچه که در حال حاضر به ما کمک می‌کند، جذب نیروی انسانی است که در این زمینه قرار شده در استخدام جدید ۳۸۰۰ نفر به نیروهای اورژانس پیش بیمارستانی کشور اضافه شود.

کولیوند ادامه داد: در عین حال برگزاری کلاس‌های آموزشی و بازآموزی را برای کارکنان‌مان در دستور کار قرار دادیم و در عین حال برای افزایش اطلاعات مردم آموزش‌های همگانی را برگزار خواهیم کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha