تحقیقات جدید نشان می‌دهد که مصرف کافی ویتامین‌سی بدن انسان را از مسمومیت ناشی از ترکیبات سرب محافظت می‌کند.

ویتامینی که از بدن در برابر مسمومیت با سرب محافظت می کند

سلامت نیوز:  تحقیقات جدید نشان می‌دهد که مصرف کافی ویتامین‌سی بدن انسان را از مسمومیت ناشی از ترکیبات سرب محافظت می‌کند.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه شهروند، مصرف مقادیر کافی ویتامین  سی بدن انسان را از مسمومیت ناشی از ترکیبات سرب محافظت می‌کند و سطح سرب موجود در خون را نیز کاهش می‌دهد. ویتامین سی فواید زیادی دارد، زیرا یک آنتی‌اکسیدان است که از ابتلا به سرطان و تاثیرات زیان‌بار اشعه ماوراء‌بنفش خورشید پیشگیری می‌کند.
این ویتامین با بالا بردن ایمنی بدن، بیماری را بهبود می‌بخشد. ویتامین سی همچنین باعث جلوگیری از آثار زیانبار نیکوتین بر نوزاد شده، به بهبود زخم‌ها کمک کرده، ایمنی را افزایش می‌دهد، رگ‌های خونی را باز می‌کند، از بیماری‌های قلبی پیشگیری و از زیبایی چشم محافظت می‌کند.


تحقیقات پزشکی همچنین نشان می‌دهد ویتامین سی می‌تواند احتمال ابتلای مردان به بیماری نقرس را کاهش دهد.


به‌گفته محققان، ویتامین سی همچنین عملکرد ریه کودکان مادران سیگاری را بهبود می‌بخشد.


ویتامین سی در گروه ویتامین‌ها قرار دارد و به شکل قرص‌های ١٠٠و ٢٥٠ میلی‌‌گرمی و قرص‌جوشان هزارمیلی‌گرمی، پودر ٥٠٠میلی‌‌گرمی و آمپول ٥٠٠ میلی‌‌گرمی در داروخانه‌‌ها موجود است اما قرص‌جوشان آن به‌ویژه در فصول سرد ‌سال طرفدار بیشتری پیدا می‌کند.


ویتامین  سی، ویتامین محلول در آب و از اجزای ضروری برای ساخت و نگهداری کلاژن و بافت محیطی بین سلولی است. ویتامین سی هم در بافت‌های گیاهی و هم در بعضی محصولات حیوانی موجود است. غنی‌ترین منابع ویتامین سی میوه‌ها و سبزی‌ها هستند، آب مرکبات نیز دارای میزان زیادی ویتامین سی است.


مصرف این ویتامین سبب تقویت دستگاه ایمنی و افزایش سرعت بهبود زخم شده و از تشکیل نیتروزآمین‌ها و نیتروز اوره‌های سرطان‌‌زا جلوگیری می‌‌کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha