عضو شورای عالی سازمان نظام پرستاری کشور گفت: با وجود ساختار مدیریتی حاکم بر وزارت بهداشت، همه کارکنان غیرپزشک به خصوص پرستاران متخصص، متعهد و مظلوم همواره تحت فشار بودند.

جامعه پرستاری قربانی درآمدهای نجومی/رئیس دولت پاسخگوی پرستاران باشد

سلامت نیوز: عضو شورای عالی سازمان نظام پرستاری کشور گفت: با وجود ساختار مدیریتی حاکم بر وزارت بهداشت، همه کارکنان غیرپزشک به خصوص پرستاران متخصص، متعهد و مظلوم همواره تحت فشار بودند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پایگاه خبری سازمان نظام پرستاری، وحید نصیری اظهارداشت: هنگامی که دولت یازدهم با شعار تدبیر و امید و با مشی اعتدال و عدالت‌گستری بر مسند قدرت نشست بارقه امید و شکوفایی در دل پرستاری مظلوم کشور به وجود آمد و آن زمان‌که رئیس دولت منتخب سخن از حقوق مردم و قانون مداری به میان آورد این امید مضاعف شد و موجی از شعف و خرسندی در میان اعضای این صنف برخاست… امیدی زنده شد که دیگر دوره بی‌قانونی، زورگویی و تحکم به پرستاری به سر آمده است.

وی ادامه داد: اما افسوس که دیری نگذشت، سیاست های جدید وزیر بهداشت دولت تدبیر در سکوت و بی‌توجهی بی‌سابقه رئیس‌جمهور نه تنها فشارها را مضاعف کرد بلکه حرمت‌شکنی‌ها و تضییع حقوق بی‌سابقه‌ای را در حق پرستاران کشور روا داشت، حجم تعدی و تجاوز به حقوق قانونی پرستاران چنان فزونی یافت که به جرأت می‌توان گفت درچندین دهه گذشته تا بدین حد سابقه نداشته است. پرستاران در هیاهوی مشکوک مشکلات اقتصادی دولت، بودجه چندین هزار میلیاردی تحول سلامت، افزایش چند صددرصدی حجم کار، کاهش دریافتی‌ها، معوقات چندین ماهه و… محاصره و مسلوب‌الحق شده‌اند.

عضو شورای عالی سازمان نظام پرستاری کشور خاطرنشان کرد: با نظر و نگاهی گذرا به شعارهای انتخاباتی رئیس‌جمهوری و تطابق با عملکرد دولت در سه سال گذشته به‌ راحتی می‌توان احصا کرد که هیچ تناسبی با هم نداشته‌اند.

نصیری گفت: اما سخن و پرسش اساسی اینجاست که چرا با وجود چندین نامه سرگشاده به رئیس‌جمهوری و بیان افزایش تبعیض، بی‌عدالتی و پایمالی حقوق مردم و کارکنان وزارت بهداشت، پاسخگویی رئیس دولت علی‌القاعده منطبق بر وظایف قانونی بوده و بر اساس قانون اساسی دولت باید مدافع حقوق مردم باشند، سکوت ایشان در مواجهه با این بی‌قانونی برای چیست و مهم‌تر اینکه چرا پرستاران باید هزینه این جدال بی‌رحمانه را بپردازند. چرا این قشر کوشا که عمر و جان خود را هزینه سلامت مردم کرده‌اند باید به جای تشویق و حمایت، چون وسیله و ابزاری برای جبران خسارت‌های سوءمدیریتی وزارت بهداشت و درآمدهای نجومی مورد استفاده قرار گرفته و شرافت حرفه‌ای و انسانی آنها زیر سئوال برود.

وی یادآور شد: چرا در این معرکه و نمایش تأسف‌آور طرح تحول سلامت که به کوچک‌ترین حقوق صنفی و اجتماعی قشر عظیمی از کارکنان نظام سلامت کشور وقعی نهاده نشده و با سرنوشت آنها به راحتی بازی می‌شود آب از آب تکان نمی‌خورد و اساساً چرا هیچ‌کس پاسخگو نیست.

عضو شورای عالی سازمان نظام پرستاری کشور تصریح کرد: برخی منتخبین پرستاران در شورای عالی به نمایندگی از پرستاران مظلوم و صبور، از رئیس جمهوری به دفعات درخواست کردند تا به‌ وظیفه ذاتی، شرعی و قانونی خود عمل کرده و به دفاع از حقوق شهروندان و هموطنان به‌ ویژه جامعه پرستاری مبادرت کنند و به این خواسته به‌حق آنها پاسخ مسئولانه بدهند که تا امروز این اتفاق نیفتاده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha