مدیر کل پزشکی قانونی استان تهران با سرد شدن هوا و افزایش استفاده از وسایل گرمایشی گازسوز در منازل ، ادارات و اماکن تجاری ، درباره افزایش مرگ ناشی از گازگرفتگی با گاز CO هشدار داد.

هشدار مدیرکل پزشکی قانونی استان تهران درباره مرگ های ناشی از گازco

سلامت نیوز: مدیر کل پزشکی قانونی استان تهران با سرد شدن هوا و افزایش استفاده از وسایل گرمایشی گازسوز در منازل ، ادارات و اماکن تجاری ، درباره افزایش مرگ ناشی از گازگرفتگی با گاز CO هشدار داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل پزشکی قانونی استان تهران ، دکتر مسعود قادی پاشا با اعلام اینکه در سال گذشته 141 نفر و درشش ماهه اول امسال 48 نفر در استان تهران به علت مسمومیت با گاز مونوکسید کربن جان باخته اند که نسبت به شش ماه سال گذشته ، 40 مورد بوده و 20  درصد افزایش داشته است ، بر لزوم رعایت اصول ایمنی در استفاده از وسایل گرمایشی گاز سوز تاکید کرد.
وی استفاده از وسایل گازسوز و گرمایشی بدون دودکش، نقص در دودکش و نشت گاز به فضای مسکونی، استفاده از وسایل خوراک‌پزی برای گرمایش و نبود تهویه درست و مناسب محیط را از جمله مهمترین دلایل تولید و تجمع گاز CO در منازل و اماکن تجاری و اداری دانست و تاکید کرد: درصورت استفاده از وسایل گرمازای دودکش دار حتما دودکش ها کاملا بررسی شوند.
قادی پاشا افزود: باتوجه به اینکه گازco بدون بو و طعم است فرد متوجه گازمونواکسیدکربن نمی شود واین امرباعث می شود فردعلائمی نظیرسرددرد،تهوع،سرفه خشک،احساس ناخوشی ودرمجموع علائم سرماخوردگی که بدون تب است و درکودکان تهوع و استفراغ و حالت گیجی وخواب آلودگی و در برخی موارد با افت سطح هوشیاری وتشنج همراه است داشته باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha