یک کارشناس اورژانس با بیان اینکه مسمومیت با سموم دفع آفات و مواد شیمیایی در کودکان شایع‌تر است، عنوان کرد: به همین دلیل به والدین توصیه می‌شود مواد شیمیایی و سموم را در ظروف مواد آشامیدنی و خوراکی نگه‌داری نکنند.

سموم دفع آفات را در ظروف مواد خوراکی و آشامیدنی نگهداری نکنید

سلامت نیوز: یک کارشناس اورژانس با بیان اینکه مسمومیت با سموم دفع آفات و مواد شیمیایی در کودکان شایع‌تر است، عنوان کرد: به همین دلیل به والدین توصیه می‌شود مواد شیمیایی و سموم را در ظروف مواد آشامیدنی و خوراکی نگه‌داری نکنند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از آنا، سعید مهر سروش، کارشناس ارشد آموزش اورژانس 115 تهران به مناسبت آغاز هفته پیشگیری از مسمومیت‌ها (یکم تا هفتم آبان) درباره مسمومیت با سموم دفع آفات و مواد شیمیایی، اظهار کرد: مسمومیت با مواد شیمیایی موجب بروز علائمی مانند کاهش سطح هوشیاری، آبریزیش از دهان، خواب آلودگی و اشک ریزش می‌شود.

وی با بیان اینکه این نوع از مسمومیت‌ها در کودکان شایع‌تر است، افزود: به همین دلیل به والدین توصیه می‌شود مواد شیمیایی و سموم را در ظروف مواد آشامیدنی و خوراکی نگه‌داری نکنند.

سروش یادآور شد: فرد دچار مسمومیت باید سریعا توسط اورژانس به مراکز درمانی منتقل شود زیرا در صورت بالا بودن مقدار سموم مصرف شده، خطر مرگ مصدوم را تهدید می‌کند.

وی در ادامه با بیان اینکه افراد باید توجه داشته باشند تا رسیدن نیروهای اورژانس بر بالین فرد مصدوم از انجام هر گونه اقدامی برای فرد مسموم باید خودداری کنند، عنوان کرد: تمام خدمات باید توسط نیروهای اورژانس پیش بیمارستانی و بیمارستانی ارائه شود.

این کارشناس ارشد آموزش اورژانس 115 تهران یادآور شد: سموم دفع آفات و مواد شیمیایی می‌تواند روی کلیه‌ها و یا کبد تاثیر منفی داشته باشد به همین دلیل فرد مسموم پس از دریافت خدمات درمانی و بهبود باید تحت معاینه دوره‌ای متخصص گوارش قرار بگیرد.

وی خاطرنشان کرد: توصیه می‌شود افراد در هنگام استفاده از سموم و مواد شیمیایی دقت بسیاری داشته باشد و حتما از دستکش و ماسک استفاده کنند و تا حد امکان این مواد را از دسترس کودکان خارج کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha