رئیس مجمع نمایندگان استان سیستان وبلوچستان درمجلس با بیان از اینکه منشا ۲۰ درصد ریزگردهای داخلی تالاب جازموریان است از شیوع بیماری های چشمی و تنفسی به دلیل بحران ریزگردها در این استان انتقاد کرد.

بالاترین آمار پیوند قرنیه مربوط به سیستان و بلوچستان است/ مردم همچنان در انتظار حل معضل ریزگردها

سلامت نیوز:رئیس مجمع نمایندگان استان سیستان وبلوچستان درمجلس با بیان از اینکه منشا ۲۰ درصد ریزگردهای داخلی تالاب جازموریان است از شیوع بیماری های چشمی و تنفسی به دلیل بحران ریزگردها در این استان انتقاد کرد.

به گزارش سلامت نیوز، محمدنعیم امینی فرد در گفت وگو با خانه ملت،  با بیان اینکه مساله ریزگردها از مهمترین مشکلات استان سیستان و بلوچستان است، گفت: اخیرا در جلسه ای که وزیر کشور و معاونان وی با مجمع نمایندگان استان سیستان و بلوچستان داشتند به عنوان رئیس مجمع مهمترین مشکلاتی که موجب عدم توسعه یافتگی استان یعنی ریزگردها، حاشیه نشینی و مساله مواد مخدر شده را  مطرح و بر لزوم چاره یابی برای مدیریت این مشکلات تاکید کردیم.

نماینده مردم ایرانشهر در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه دو مشکل اساسی باعث تشدید ریزگردهای سیستان و بلوچستان شده است، گفت: خشکسالی های اخیر و عدم رعایت حق آبه دریاچه هامون از سوی کشور افغانستان در طی این چند ساله موجبات تشدید ریزگردهای استان را فراهم آورده است.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با هشدار نسبت به وضعیت نامناسب تالاب جازموریان، تصریح کرد: عدم رعایت حق آبه این تالاب از سوی استان کرمان و منطقه ایرانشهر و همچنین ساخت سد روی رودخانه هریررود باعث شده حیات این تالاب در وضعیت بسیار نامناسبی قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه  منشا 20 درصد ریزگردهای داخلی کشور تالاب جازموریان است، گفت: متاسفانه به مساله خشکی تالاب جازموریان خیلی پرداخته نشده و حتی این موضوع رسانه‌ای هم نشده و علاوه بر این مطالعات علمی مناسب هم برای احیای آن در نظر گرفته نشده و به نوعی می توان گفت این تالاب مهجور مانده است.

نماینده مردم ایرانشهر در مجلس شورای اسلامی، از بی توجهی سازمان محیط زیست نسبت به احیای تالاب جازموریان انتقاد کرد و گفت: علاوه بر بی توجهی دستگاه های مربوطه سازمان های مردم نهاد هم نسبت به خشکی این تالاب واکنشی نشان نداده اند.

رئیس مجمع نمایندگان استان سیستان و بلوچستان در مجلس شورای اسلامی،  با ابراز تاسف از شیوع بیماری های تنفسی و چشمی در استان سیستان و بلوچستان به دلیل بحران ریزگردها، گفت: هر چند بالاترین آمار پیوند قرنیه که بیماری مرتبط با مسائل آلرژیک است مربوط به استان سیستان و بلوچستان به ویژه مرکز این استان است اما متاسفانه تاکنون راهکار اساسی برای احیای تالاب های این استان و همچنین مدیریت بحران ریزگردها اندیشیده نشده است.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha