وزیربهداشت گفت: اگر طرح مسکن مهر دارای پیوست سلامت بود، قطعا شاهد استقرار مراکز بهداشتی و درمانی همزمان با اجرای طرح مسکن مهر بودیم.

سلامت نیوز: وزیربهداشت گفت: اگر طرح مسکن مهر دارای پیوست سلامت بود، قطعا شاهد استقرار مراکز بهداشتی و درمانی همزمان با اجرای طرح مسکن مهر بودیم.

‌به گزارش سلامت نیوز، دکتر ‌سیدحسن هاشمی در گفت‌وگو با ایسنا درخصوص نبود پیوست سلامت در طرح‌های مسکن مهر، گفت: در اجرای طرح مسکن مهر که در سال‌های گذشته صورت گرفت، خدمات خاص بویژه در حوزه سلامت دیده نشد و این درحالیست که ایجاد این خدمات در کنار اجرای طرح مسکن مهر ضروری است.

وی اضافه کرد: در صورتی که طرح مسکن مهر دارای پیوست سلامت بود، قطعا شاهد استقرار مراکز بهداشتی و درمانی همزمان با اجرای طرح مسکن مهر بودیم. در هر حال این طرح نیمه‌تمام ماند، در حالی که اگر قرار بود بطور کامل اجرا شود، باید برای ساکنین در مسکن مهر خدمات سلامت به خوبی دیده و اجرایی می‌شد.

هاشمی  با تاکید بر سیاست وزارت بهداشت به منظور اجرای طرح پیوست سلامت در کنار طرح‌های مسکن مهر، اظهار کرد: اگر از ابتدای اجرای طرح مسکن مهر، به خدمات سلامت توجه می‌شد، وضعیت بهتر بود، اما در حال حاضر که با کمبود امکانات خدماتی مواجه  هستیم، وظیفه ماست که برای مردم خدمات را فراهم کنیم.

کمبود 1000 تخت بیمارستانی در استان مرکزی

هاشمی در پاسخ به پرسش دیگری در خصوص کمبود تخت‌های بیمارستانی در استان مرکزی نیز گفت: کمبود منابع مالی عاملی برای تاخیر در بهره‌برداری از بیمارستان ولیعصر (عج) اراک است که باید سال‌ها پیش به بهره‌برداری می‌رسید و تلاش ما بر این است که این بیمارستان تا پایان دولت به بهره‌برداری برسد.

وی از کمبود 1000 تخت بیمارستانی در استان مرکزی حتی در صورت بهره‌برداری از بیمارستان ولیعصر (عج) اراک، خبر داد و افزود: اطمینان دارم که مسئولان استانی و محلی با تغییر کاربری و استفاده از املاک وزارت بهداشت در راستای افزایش تخت‌های بیمارستانی به ارتقای خدمات بهداشتی درمانی در این استان کمک خواهند کرد.

وی با تاکید بر مشارکت بخش خصوصی و سرمایه‌گذاران برای برطرف کردن کمبود تخت‌های بیمارستانی تصریح کرد: امیدواریم با متقاعد کردن سرمایه‌گذاران و مشارکت آنان در اجرای طرح‌های این‌چنینی، شاهد راه‌اندازی 1000 تخت بیمارستانی در استان مرکزی باشیم.

وزیر بهداشت در پاسخ به پرسش دیگری در این خصوص که چه زمان مردم استان می‌توانند شاهد تحقق دستاوردهای سفر به استان مرکزی در حوزه سلامت باشند، گفت: من در این سفر هیچ قول و وعده‌ای نداده‌ام و مردم آنچه را که لمس می‌کنند در قالب اجرای طرح تحول سلامت بوده است، زیرا علاوه بر بیمه شدن افراد فاقد پوشش بیمه و کاهش هزینه‌های درمانی، تجهیزات و فضاهای بیمارستانی نیز نوسازی و بازسازی شده‌اند.

قدردان صبر مردم هستیم

وی با تاکید بر اینکه امکانات و داشته‌های ما در حد انتظار مردم نیست، تصریح کرد: به دلیل وجود کمبودهای حوزه بهداشتی و درمانی از مردم عذرخواهی می‌کنم، اما باید توجه کرد که شاخص‌های درمانی نسبت به دو سال گذشته ارتقا یافته و قابل مقایسه نیست، اما تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله داریم.

هاشمی تصریح کرد: تحقق این باور که مردم فکر کنند که خادمان آنها با تمام توان با وجود کمبود منابع مالی تا حد امکان برای تامین نیازهای حوزه سلامت تلاش می‌کنند، از اهمیت خاصی برخوردار است و ما قدردان مردمی هستیم که شرایط ویژه دولت را درک کرده و صبوری می‌کنند و قطعا تا پایان دولت و روزی که خدمتگزار مردم هستیم نهایت تلاش خود را بکار بسته و امیدواریم با بهبود وضعیت خزانه دولت بتوان گام‌های اساسی و موثری را در این زمینه برداشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha