اداره کل انتقال خون استان تهران ازاهدای خون توسط 33 هزارو 210 تن از شهروندان تهرانی در طی مهرماه امسال خبر داد.

بیش از 33 هزار تهرانی در مهرماه خون اهدا کردند

سلامت نیوز: اداره کل انتقال خون استان تهران ازاهدای خون توسط 33 هزارو 210 تن از شهروندان تهرانی در طی مهرماه امسال خبر داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا از انتقال خون استان تهران در مهرماه امسال ،40 هزار شهروند تهرانی به مراکز انتقال خون سراسر تهران مراجعه کردند که از این شمار 33 هزارو 210 تن موفق به اهدای خون شدند.
مراکز وصال، نارمک و متروی شهرری به ترتیب، بیشترین آمار اهدا را طی این مدت و از بین 16 مرکز ثابت فعال تهران به خود اختصاص دادند.
این گزارش افزود: 55 تیم سیار اهدای خون به مراکز مختلف اعزام شدند که شرکت پارس خودرو، راه آهن جمهوری اسلامی ایران و صنایع شهید شیرودی بیشترین آمار اهدای خون را داشته اند. ؛ ضمن اینکه همراهی جمع کثیری از اهداکنندگان در مهرماه مصادف با روزهای پرشور عاشورایی پایتخت بود.
در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی 4هزار و 767 تن از عزاداران تهرانی به 9 مرکز اهدای خون فعال در سراسر تهران مراجعه کردند که از این شمار، چهار هزار و 55 تن ، موفق به ادای نذر خون شدند.
آمار اهدای خون اهداکنندگان تهرانی، یک هزار و 702 واحد در تاسوعا و 2 هزارو 353 واحد خون در عاشورا گزارش شد که نسبت به سال گذشته 2 درصد افزایش داشته است.



برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha